Heren 1 in de eredivisie zaterdag thuis tegen Avanti

Voor het eerste herenteam staat een weekend met twee belangrijke wedstrijden in de Eredivisie op het programma. Zaterdag (aanvang 16.00 uur) staat de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Avanti op het programma, waar oud-Hilversumspeler Ruan Greyling speelt. Ondanks dat Avanti onderaan staat is het helemaal geen slecht team.

Met Frank Hollak als geweldige blokspeler, de sterk serverende Goessens en powerplayer Greyling valt dit team niwet te onderschatten. Het eerste team speelt alleen thuis en zal er alles aan doen om alle bezoekers een mooie wedstrijd voor te schotelen. Deze wedstrijd is van belang omdat de strijd om de bovenste plaatsen in de eredivisie nog lang niet beslist is.

ProActief Hilversum staat op de tweede plek, maar zowel regerend landskampioen Wijnen/Smash ’70 als Scylla volgt met geringe achterstand. Deze teams  zullen proberen in hun wedstrijden dikke uitslagen neer te zetten. Publiekstrekker Lauric Jean is aanwezig en zal proberen zijn 100 % winst vast te houden. Het eerste team kan de steun van het thuispubliek goed gebruiken.

Op zondag speelt Heren 1 een uitwedstrijd. Dan staat de kraker tegen Scylla, de huidige nummer 3, op het programma. Vorige keer speelden de teams 3-3 tegen elkaar, maar ontbrak kopman Lauric Jean. Dit keer is hij erbij en zullen de mannen uit Hilversum proberen de voorsprong op Scylla uit te bouwen.

,,Omdat er grote verschillen zitten tussen het aantal wedstrijden wat de eredivisieteams gespeeld hebben, is het moeilijk in te schatten waar iedereen staat”, vertelt coach Bert Olofsen. ,,Oppassen geblazen dus, we willen niets aan het toeval overlaten.”