Op welke leeftijd met tafeltennis beginnen?

Diplomadag 2019 TTV Hilversum

6 t/m 9 jaar: Dit is de ideale leeftijd om met tafeltennislessen te starten. De kinderen zijn nog volop bezig hun motoriek te ontwikkelen. Tafeltennis kan bijdragen aan verfijning van de motoriek. De kinderen leren spelenderwijs de beginselen van het tafeltennis. De training voor deze kinderen is op maandag van 17:00 tot 18:15 uur.

10 t/m 12 jaar: Kinderen op deze leeftijd hebben vaak al enige ervaring met tafeltennis. Thuis, op school of tijdens de vakantie. De kinderen wacht een pittige uitdaging om alle slagen onder de knie te krijgen. Ze ervaren dat tafeltennis als wedstrijdsport heel iets anders is dan een potje op de camping. De kinderen trainen op maandag van 17.00 tot 18.15 uur).

13 t/m 17 jaar: Jeugd van deze leeftijd heeft vaak al ervaring met andere sporten (zoals tennis) en hun motoriek is ontwikkeld. Toch kunnen spelers in deze leeftijdscategorie door middel van training hun spelniveau flink verbeteren. En dat bevordert de motivatie.

Goed batje

De trainers raden aan, om als je lid wordt van een tafeltennisclub, een goed batje aan te schaffen met stroeve, elastische rubbers. Voor 45 à 50 euro koop je zo’n batje. TTV Hilversum heeft een eigen winkeltje, waar batjes, bathoesjes, kleding en schoenen worden verkocht. Wij raden af om een tafeltennisbatje te kopen in een gewone sportzaak. Deze batjes zijn meestal alleen geschikt voor recreatief gebruik.

Proberen?

Kom eens proefdraaien bij een training. Dan kun je zelf ervaren hoe leuk tafeltennis is.  Voor de proeflessen kun je bij TTV hilversum een batje lenen. Vind je na een paar proeflessen tafeltennis in clubverband leuk, lees dan hoe je lid kan worden.