Competitie voor senioren

TTV Hilversum doet met zo’n 30 seniorenteams en 15 jeugdteams mee aan de competitie van de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB). Wie bij de senioren competitie wil gaan spelen, heeft de keus uit twee mogelijkheden. De teams die in de reguliere competitie uitkomen, spelen hun thuiswedstrijden op vrijdagavond. De teams die achter de tafel verschijnen bestaan uit drie spelers, die elk drie wedstrijden spelen en een dubbel (in coronatijd vervalt het dubbel). Totale duur van de wedstrijden is ongeveer 3 uur.

Men kan er ook voor kiezen om deel te nemen aan de Duocompetitie van de Afdeling Midden. De thuiswedstrijden zijn dan op woensdag. Er wordt gespeeld volgens het Daviscupsysteem en een wedstrijd duurt ongeveer in totaal 1,5 uur. Wie niet te laat huis wil zijn, kiest dus voor de Duocompetitie.

De hoogste seniorenteams, die in de landelijke competitie uitkomen, spelen hun thuiswedstrijden op zaterdag. Als alle landelijke teams thuis spelen, noemen we dat bij TTV Hilversum Super Saturday.

Een tafeltennisteam bestaat meestal uit vier of vijf personen. Er is een najaarscompetitie (van september tot begin december) en een voorjaarscompetitie (eind januari tot begin mei).

Wie kunnen er meedoen?

Spelers die enige wedstrijdervaring hebben opgebouwd, kunnen zich bij de wedstrijdsecretaris Pieter Salentijn opgeven voor deelname aan de competitie. Normaal gesproken wordt een beginnend competitiespeler ingedeeld in de zesde klasse.