Mate Molnar verovert B-licentie in Soest

Tijdens het Jeugdranglijsttoernooi in Soest is Mate Molnar kampioen geworden bij de jongens pupillen. De 11-jarige Mate bleef in al zijn partijen ongeslagen en heeft door dit resultaat een B-licentie gekregen.

Mate kwam anderhalf jaar geleden vanuit Hongarije naar Nederland en ging bij Hilversum tafeltennissen. In die korte tijd is hij vanuit de 6e klasse opgeklommen naar de 3e klasse. En ook op toernooien komt hij sterk voor de dag. Zo versloeg hij tijdens het toernooi in Soest in de poulewedstrijden de als eerste geplaatste Dylan Vooijs. Ook de kwartfinale en halve finale kwam hij als winnaar uit de bus. In de finale trof Mate opnieuw Dylan Vooijs. Net als in de poulewedstrijd wist hij met knap blokspel de sterke aanval van zijn tegenstander aan banden te leggen en met 3-1 te winnen. Dat leverde hem een mooie beker op en een hogere licentie. Mate, gefeliciteerd met deze mooie prestatie.