Heren lopen wederom tegen nederlaag aan

In een sfeervolle zaal liep Hilversum 1 tegen de derde nederlaag aan, door met 4-6 te verliezen tegen SKF uit Veenendaal. De wedstrijd begon met een eerbetoon aan speler Jelle Goossens, die zijn laatste thuiswedstrijd speelde voor Hilversum. Coach Bert Olofsen sprak met respect en lof over Goossens en bedankte hem voor zijn jarenlange inzet voor de vereniging en het eerste team, waarbij hij als blijvend aandenken een actiefoto overhandigde.

Goossens was de man van de dag en wist knap van kopman Pieter van de Berg te winnen, waarbij hij vol overtuiging en gesteund door het publiek en thuisfront sterk aanvallend spel liet zien. De titanenstrijd eindigde in een vijfde game, waarbij Jelle met 11-8 de armen in de lucht mocht steken. Tegen Arnoud Meijer was de overwinning geen moment in gevaar. Lastiger had Jelle het tegen Floris zur Mühlen. Eigenlijk was Jelle 4 games de betere speler en had er eigenlijk een simpele 3-0 overwinning moeten zijn.  In de tweede en derde game gaf hij een flinke voorsprong weg door wat onnodige fouten en nonchalance. De games gingen opeens met 10-12 naar zur Muhlen. In de vijfde game was de frustratie van de twee weggeven games zichtbaar en wist zur Muhlen te winnen.

Cosmin Stan begon met een overtuigende overwinning tegen kopman Pieter van de Berg, maar moest tegen Arnoud Meijer en Floris zur Muhlen in vijf games het hoofd buigen. Het thuispubliek stond achter invaller Sander van Buul. Sander begon tegen Arnoud Meijer. In de eerste twee games wist Sander goed aan te haken. Hij liet zien dat het spel van verdediger Arnoud geen geheimen voor hem had. Ondanks goede uitgangsposities gingen beide games naar Meijer. In de derde game was Sander vanaf het begin de betere speler. Dat het uiteindelijk maar 11-9 werd, was vooral te wijten aan een paar slordigheden. In de vierde game hing lang een vijfde game in de lucht, maar de veel ervarener Meijer toverde nog wat ‘konijnen’ uit de hoge hoek en trok de game naar zich toe met 9-11.

Hilversum blijft koploper in de eerste divisie en met nog twee wedstrijden te gaan, zal het team waarschijnlijk herfstkampioen worden.

Jelle Goossens in actie in het duel met SKF.