Dames 1 in balans met De Toekomst

Beide partijen konden goed leven met het gelijkspel dat na ruim vier uur spelen op het scorebord stond. Het bracht De Toekomst dichtbij de gewenste vierde plek die handhaving in de tweede divisie garandeert, terwijl de Hilversummers volgende week aan drie punten genoeg hebben om de tweede plaats veilig te stellen.

De grote ‘man’ van de avond bevond zich deze keer niet aan Hilversumse zijde. Jessa Buijnink liet zien nog steeds grote progressie te boeken en scoorde een onvervalste hattrick. Daar zag het trouwens in de partij tegen Sanne Briefjes niet naar uit, maar een tactische ingreep van de slimme coach Brenda Veenstra bracht in de vierde game de ommekeer en de zege naar Lochem. Aan Hilversumse kant liet Neha Gupta zien in goeden doen te verkeren door met goed aanvalsspel haar andere enkelspelen in vieren binnen te slepen. Angelique van den Bosch begint langzamerhand beter in vorm te komen, maar dat was deze zaterdag nog niet voldoende voor meer dan 1 winstpartij. Ellen Mogezomp werd in drie games kansloos gelaten. Kopvrouw bij de thuisclub Sanne Briefjes trof het lot dat elke sporter weleens heeft: een totale offday. Zij won ook van Mogezomp, maar die partij had ook zomaar verloren kunnen gaan. Briefjes overleefde in de derde game 2 matchpoints, waarna zij deze partij wel eenvoudig naar zich toe trok. Naast de al gememoreerde verliespartij tegen Buijnink speelde Sanne Briefjes onherkenbaar tegen Jolande Hofland die daarmee haar tweede zege boekte. Niet getraind door lichte armblessure en dus weinig gevoel, daarnaast teveel gefocust op winst en niet op het spel, analyseerde coach Lex Bruijn na afloop van de wedstrijd. Volgende week komt Dedemsvaart op bezoek voor de laatste wedstrijd van deze najaarscompetitie.

Angelique van den Bosch moest genoegen nemen met één overwinning tegen De Toekomst.