Yvette strijdt voor ttv Hilversum bij paratafeltennis toernooien

Sinds enige tijd traint en speelt (team 26) Yvette bij ttv Hilversum. Alsof tafeltennis nog niet moeilijk genoeg is, speelt Yvette noodgedwongen in een rolstoel. Wat ze bepaald niet onverdienstelijk doet.

Zondag 24 november vond het internationale paratafeltennis toernooi plaats in Weert. Meer dan 100 deelnemers uit Nederland, België en Duitsland waren aanwezig. Omdat het voor mij fysiek onmogelijk is om heel vroeg bijna 2 uur naar weert te reizen, hele dag te tafeltennisen en dan weer 2 uur terug te reizen bleef ik bij een teamgenootje uit de selectie slapen. Hoewel ze dichtbij woonde moesten we toch om 7:30 opstaan.

Toen we aankwamen bleken er geen rolstoeltafels te zijn. Dit zijn tafels waar de dwarse balk veel hoger zit zodat je met je rolstoel onder te tafel kunt. Normaal zijn deze wel aanwezig bij officiële toernooien. In de poule moest ik ook tegen mensen die niet in een rolstoel zaten. Zij konden de ballen zo kort leggen dat ik onmogelijk bij de ballen kon komen zonder heel hard met m’n scheen tegen de tafel te rijden. Deze wedstrijd had ik dan ook verloren.

Uiteindelijk werd ik derde in de poule. Nummer twee had net zoveel gewonnen wedstrijden als ik maar had minder punten tegen, helaas. Hierdoor ging ik niet door naar de hoofdronde maar naar een andere ronde. Daar won ik alles in en werd ik toch nog eerste van die ronde. Met een kleine medaille en een blauwe scheen keerde ik huiswaarts.

De dag erna was ook een belangrijke dag in mijn tafeltennis leven. Voor de tweede keer werd ik gehuldigd in Amersfoort. Dit omdat ik in juni 2de was op het NK paratafeltennis. De huldiging was niet heel boeiend maar vooral leuk om erkent te worden. We kregen eerst een ere medaile en werden toen op het podium gevraagd. Op het podium vertelde ze wat je bereikt had en met een roos en applaus verliet je dan weer het podium.

Ook dit jaar doe ik weer mee aan het NK welke in juni plaatsvind in Leeuwarden. Tot die tijd blijf ik hard trainen om zo net als in 2012 Nederlands kampioen te worden.

yvette toont trots medailles