Sterk debuut Anne Hoogeveen bij de senioren

Het eerste damesteam van Hilversum behaalde in het openingsduel in de tweede divisie een verdienstelijk gelijkspel tegen Taverzo. Woman of the match was junior Anne Hoogeveen, die bij haar landelijke seniorendebuut direct een hoofdrol voor zich opeiste door ongeslagen te blijven.

Omdat Chanèl Verschoor voorzichtig werkt aan haar comeback na een hardnekkige blessure, bestond het Hilversumse team zaterdag uit Angelique van den Bosch, Sanne Briefjes en Anne Hoogeveen. De laatste schoof aan nadat zij eerder die dag in haar jeugdteam in het landelijk B een onvervalste hattrick had gescoord en een bijdrage had geleverd aan het gewonnen dubbel.

Coach Lex Bruijn hoefde niet bang te zijn dat de krachten op waren bij zijn nieuwe aanwinst, want ook tegen het sterke BeneluxGroup Taverzo 1 gaf Hoogeveen vol gas. Bij de jeugd al is Hoogeveen gevreesd om haar sterke service en ook de dames uit Zoetermeer hadden hier de grootste moeite mee. In combinatie met een sterke (vooral backhand-) opening behaalde Hoogeveen twee gemakkelijke overwinningen op resp. Jessica Eijgelsheim en Wianke Overbeeke.

Alleen tegen de slimme Inge van der Gaag moest Anne vol aan de bak. Toch zag het er in de beslissende game na een 7-3 achterstand niet naar uit dat de youngster ook bij de senioren een hattrick zou scoren. De time-out van coach Bruijn bracht haar terug in de wedstrijd met zelfs een 9-7 voorsprong. Van der Gaag knokte zich terug en het fascinerende gevecht werd pas ruim boven de 10 (14-12) in het voordeel van de junior beslecht.

De tegenstanders kregen weinig vat op de service van Anne Hoogeveen.

Angelique van Bosch had een wisselvallige middag. Zij won in de eerste wedstrijd van de middag van Overbeeke in een tactisch sterke wedstrijd, die na het dubbel werd gevolgd door een heel matige partij tegen Eijgelsheim. Die partij ging dan ook kansloos verloren. In haar laatste wedstrijd speelde Van den Bosch weer uitstekend tegen Van der Gaag die haar derde marathonpartij van de middag speelde. Met het kleinst mogelijke verschil (11-9, 10-12, 11-13, 14-12, 9-11) viel ditmaal het kwartje voor Hilversum de verkeerde kant op. Tezamen met Sanne Briefjes wist Van de Bosch gelukkig ook het dubbel naar Hilversum toe te trekken.

Sanne Briefjes, normaal gesproken goed voor minimaal 1 partij tegen deze tegenstander, kon deze middag helaas geen potten breken. De overgang naar een wat aanvallender speltype, waar tijdens de trainingen veel aandacht aan wordt besteed, zorgt er vooralsnog voor dat de jonge speelster wat onzeker en soms onwennig oogt. Dat zij er toch nog in slaagde om zowel Van der Gaag als Eijgelsheim een vijfde game af te dwingen was zonder meer knap te noemen. Extra jammer voor haar is het dan ook dat zij deze middag haar inspanningen niet beloond zag worden. Maar haar tijd komt zeker nog.

Al met al kon Lex Bruijn tevreden terugkijken op deze middag, omdat hij van te voren zou tekenen voor een gelijkspel tegen deze sterke tegenstander. Volgende week gaan de dames naar Huissen voor de ontmoeting met Hutaf, een team dat toch wel verrassend gelijk speelde tegen de derde favoriet voor promotie, het Amsterdamse Tempo-Team.