John van Spengen verdedigt zijn afdelingstitel

Het tweede weekend van de strijd om de tafeltennistitels van de Afdeling Midden staat voor de deur. Zowel bij de jeugd als bij de senioren komen de spelers met de hogere ratings in actie. Ook dit jaar is het evenement goed bezet. Afgelopen weekend streden al zo’n 170 deelnemers om de prijzen in de lagere klassen. In de hogere klassen hebben 180 spelers zich ingeschreven.

Het deelnemersveld bij de jeugd komende zaterdag telt 91 spelers. Zondag 19 januari leveren 89 spelers strijd om de afdelingstitel bij de senioren. TTV Hilversum organiseert de districts-titelstrijd voor de veertiende achtereenvolgende keer, in samenwerking met de NTTB Afdeling Midden.

Lars de Visser en Anouk van den Boom, de winnaars van 2019

Zaterdag 18 januari

Lars de Visser (TTV Hilversum) won vorig jaar de afdelingstitel. Hij is inmiddels overgegaan naar de senioren. Grote favoriet is nu zijn clubgenoot Mick de Vette, die voor het eerst jeugdkampioen van de Afdeling Midden kan worden. Pieter Bakers (VTV) is de verwachte andere finalist bij de jongens.

Bij de meisjes verdedigt Anouk van den Boom (Hoogland) haar titel. Ze is echter als tweede geplaatst. Het 13-jarige talent Tanya Misconi, die onlangs jeugdclubkampioen werd van Hilversum, heeft de hoogste ranking bij de meisjes. De strijd om de wisselbeker wordt beslecht in een spannende vierkamp, want ook de nummers drie en vier, Iris de Bie en Anne Hoogeveen beschikken over een A-licentie.

Zondag 19 januari

Bij de hogere senioren zijn 89 inschrijvingen, aanzienlijk meer dan vorig jaar. Er wordt een open strijd verwacht. John van Spengen (VTV) zal alles in het werk stellen om zijn afdelingstitel te prolongeren. Hij staat als 3e/4e geplaatst, samen met Mick de Vette. Youngster Elwin Huiden (SVE), in de competitie uitkomend voor het Amsterdamse Tempo Team, voert de ranglijst aan, gevolgd door Arnoud Meijer (TTV Hilversum). Jelle Goossens (SVE) en voormalig afdelingskampioen Tali Cohen behoren tot de outsiders. Laatstgenoemde is de torenhoge favoriet voor de damestitel. Het deelnemersveld bij de vrouwen laat al jaren te wensen over. In de hoogste klasse zijn slechts 5 inschrijvingen.

John van Spengen en Tali Cohen verdedigen hun afdelingstitel

In totaal worden er bij de Afdelingskampioenschappen, verdeeld over twee weekenden, zo’n 1200 (!) tafeltenniswedstrijden afgewerkt en 4500 games gespeeld.  Verdeeld over 4 speeldagen zijn er meer dan 100 prijzen te verdelen.

Wie de AK wil bezoeken, is van harte welkom in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg 52 (ingang Gymnasium).

Voor indelingen en tijden, zie toernooi.nl onder de titels AK Midden 2020 Hogere Jeugd en AK Midden 2020 Hogere Senioren. De indeling is onder voorbehoud, door afzeggingen kunnen er nog wijzigingen in de speelschema’s worden aangebracht.