Jelle Goossens onderstreept bloedvorm met clubtitel (update)

Jelle Goossens is vrijdag 11 januari voor de eerste keer clubkampioen van TTV Hilversum geworden. Jelle, die dit seizoen bijzonder goed presteert, versloeg in de finale Bram van Sunder met 3-1.

Van Sunder had in de halve finale Hans den Blanken met 3-1 verslagen. Jelle Goossens bereikte de eindstrijd dank zij een 3-1 overwinning op Arjen Hoogeveen. In totaal kwamen op de laatste dag van de clubkampioenschappen 14 landelijke spelers in actie. Van het eerste herenteam van Hilversum deed alleen Arnoud Meijer mee. Toernooileider Jan Kroon (op de foto met winnaar Jelle Goossens) maakte onderstaand verslag:

11 Januari 2013 kreeg het sluitstuk van de clubkampioenschappen bij TTV Hilversum zijn beslag. De hoogste ratinggroepen zouden gaan uitmaken wie de prijzen in de C en A/B zouden gaan verdelen. Oftewel, wie werd de opvolger van Andre Louwen ( C ) en Frank Rengenhart ( A/B)? Veertien deelnemers wilden de gok wagen. En ondanks de – bij sommigen ietwat gevorderde – leeftijden was de wedstrijdleiding meedogenloos…..: In twee zevenkampen zou uitgemaakt gaan worden welke twee personen zich mochten opmaken voor de kruisfinales. En, zoals aangekondigd, werd het beproefde telsysteem gehanteerd. Elke gewonnen game leverde een punt op (waarbij op het eind van de avond in zijn dankwoord voor de organisatie, de oud-voorzitter het verband trachtte aan te geven tussen de SP en de tegendraadse wijze van het gehanteerde telsysteem – gezien de waardering voor dit systeem zal dat deze politieke partij geen windeieren gaan opleveren.

De poules werden ingedeeld op basis van de ttkaart-ratings. Het leverde bij enkelen het gevoel op dat de ene poule aanmerkelijk zwaarder was dan de andere. In beide poules bleef het tot het eind spannend wie zich zou gaan plaatsen voor deze kruisfinales. Spanning ook, omdat het bij enkelen ongewis was of ze in fysiek opzicht de eindstreep wel zouden gaan halen. (Kramp, niet goed functionerende voeten en net ziek geweest waren de meest gehoorde klachten…!) Ten koste van Arnoud (Meijer) kwamen in de ene poule Hans den Blanken – hij won alles ! –  en Arjen Hoogeveen bovendrijven. In de andere poule kwamen Jelle Goossens – won ook alles – en met de hakken over de sloot Bram van Sunder zich melden. De kruisfinale tussen Bram en Hans leverde een 3 – 1 zege op voor Bram. Jelle (Goossens) deed hetzelfde bij Arjen: 3 – 1 winst.

De finale bleek een spannende en opmerkelijke wedstrijd te worden. Bram verloor uiteindelijk met 3 – 2 (6-11; 11-7; 12-10; 3-11; 5-11). Net hersteld van en griep kwam hij conditioneel net iets te kort oftewel hij “spaarde zich voor de afdelingskampioenschappen 2 dagen later” (waar hij overigens winnaar werd), oftewel Jelle bleek mentaal sterker (het opmerkelijke was dat Jelle in game 3 met 9 – 5 voor stond, maar uiteindelijk alsnog met 12-10 verloor, waarna een “normaal” mens mentaal zeer aangeslagen zou zijn, maar niet Jelle. Hij won daarna met 11-3 en 11-5.  Knap! )

Jelle, Bram en Arnoud hadden een B-licentie. De overigen een C. Vanwege het onderling resultaat in hun poule werd Hans (den Blanken) de uiteindelijke kampioen in de C klasse en Arjen Hoogeveen tweede. Wat zeker nog vermeldenswaardig is, is dat:

–          bij aanvang om 20.00 uur een minuut stilte in acht werd genomen ter nagedachtenis aan Jan van de Kuilen, de eerdere organisator van de clubkampioenschappen. Zijn crematie vond diezelfde middag plaats.

–          Als nieuw lid en direct zeer verdienstelijk deelnemer aan de clubkampioenschappen werd Wilfred Schipper welkom geheten. Met zijn 16 jaar gaat Wilfred spelen in het 2e team in de 2e divisie.

–          De pinda’s en hapjes kaas/worst in notime verdwenen waren.

–          Onze dame achter de bar – Sanne Raven – om 24.00 uur al 24 jaar werd en er 2 seconden voor twaalf uur een run ontstond om haar te kunnen feliciteren. Gelukkig claimde haar moeder en broer terecht het startrecht. En uiteraard bleef het nog lang onrustig.

–          De 2 verstrekte rondjes niet in verkeerde handen vielen.

–          Ook de kaarters aandachtig de finale volgden.

–          Een “normale” telling dit keer geen andere (kruis)finalisten had opgeleverd.

Uiteraard zijn er door Frans weer foto’s gemaakt en op onze site te bezichtigen…!

Het eindplaatje zag er als volgt uit:

1e            en daarmee clubkampioen bij t.t.v. Hilversum: Jelle Goossens

2e            Bram van Sunder  (zie boven)

3e a.e.    Hans den Blanken. En daarmee kampioen in de C-klasse

3e a.e      Arjen Hoogeveen (net als Hans op het tandvlees, maar toch….)

5e            Wilfred Schipper ( de jongste deelnemer; dat gaat – onder de vleugels van Jelle? – nog wel wat laten zien in de toekomst.

6e            Arnoud Meijer (heeft nou eenmaal de pech diverse spelers te treffen bij Hilversum die goed tegen een verdediger uit de voeten kunnen, had alweer een hele week gewerkt en zijn “plankervaring” was blijkbaar ook niet de ideale voorbereiding).

7e            Pieter Salentijn (presteerde boven verwachting; blijkbaar wisten ze het beste in hem naar boven te halen.

8e            Joris Gieskens (begon goed, maar het werd te laat voor ‘m.)

9e            Rene Arbon (deed wat hij moest doen)

10e          Henri ter Steeg ( met een D-licentie was dit een prima resultaat; weer veel geleerd)

11e          Wouter Schoeber (heeft goede voornemens gemaakt! En zal alles verbeteren.

12e          Donald Hessing (de finalist van vorig jaar bleek toch teveel last te hebben van een – bloederige en dus onwillige – voet)

13e          Bastiaan van de Sanden (op het laatste moment als jeugdlid toegevoegd en goede, leerzame  wedstrijden  gespeeld)

14e          Rene van de Velde (was vanwege de gehanteerde puntentelling toch te veel van slag).

De organisatie

Jelle Goossens onderstreept goede vorm met clubtitel