Clubkampioenschappen 2013 G en H

De jaarlijkse cyclus van de clubkampioenschappen is weer van start gegaan. Op vrijdagavond 7 december beten de leden met een G en H licentie de spits af. Enkelen hadden snode plannen en waren al om 19.00 uur aanwezig teneinde zich warm te spelen, sneeuw en ijs trotserend. (ze wisten te melden dat de organisatie een “verkeerd” aanvangstijdstip op de site had gezet – t.w. 19.00 uur….!); de meesten gebruikten hun andere verstand en verschenen zo tegen achten en een enkeling liet zijn gezicht tegen 21.00 uur zien. Tot slot nog iemand die een week te vroeg was (hij had toch echt een F-licentie).

Lieten vorig jaar nog 9 strijvaardigen hun gezicht zien…, dit jaar hadden er 15 leden zin in. Iedereen werd aan het werk gezet. De laatste “buiten mededinging d.w.z. “zodra het om de prijzen gaat valt betrokkene af.”

Geplaatst op “rating” leverde dat een zeven- en een achtkamp op. De G en H’ers door elkaar. De twee hoogst-eindigenden zouden via kruisfinale de finale gaan spelen. De nummers 3 , 4 etc van de twee poules zouden dan in een wedstrijd nog gaan uitmaken wie hoger in de rangorde terecht zou komen.

(Zoals aangekondigd werden de persoonlijke ratings op 7 december gehaald van de site TTKAART.)

In de ene poule kwam de “eeuwige jeugd” – in de personen van de “meisjes” Jansen en Weijermans  (voor intimi Bep en Yvonne) boven drijven. De andere poule was een “echte” mannenpoule; De andere eeuwige jeugd in de personen van Ad Jongkind en Harmen Huidenkoper triomfeerden hier.(Opgemerkt dient hier te worden dat Leander hier eerste werd, maar hij deed b.m. mee (buiten mededinging; de 14e gaat hij een herziene gooi doen naar de “grote” prijzen).

In 2 zeer spannende – en hoogstaande – wedstrijden won Harmen met 3 – 2 van Yvonne. Bep deed hetzelfde – 3 – 2 – in haar wedstrijd tegen Ad.

In de finale tussen Harmen en Bep werd zichtbaar dat de snit er wat uit was. In een tactisch spelletje prolongeerde Bep haar titel in de Gklasse (met 3 – 0).

De H-klasse

Ondanks een verlies met 24 -22 inde 5e game tegen Chris van Driel eindigde Jan Venema toch nog een plekje hoger dan onze nieuwe Hilversumse ster Duco Lieste. Duco won met 3 – 2 nipt van Pieter (van de Spek).

Dat de barbezetting in de vorm van Jet – later aangevuld met Sanne – in goede handen was met borrelpinda’s , kaas en worst, moge niet onvermeld blijven. Dat geldt ook voor de foto’s die om 23.30 uur gemaakt werden bij de prijsuitreiking door onze hoffotograaf (op speciaal verzoek was Frans Wieringa daarvoor nog langs gekomen)

Binnenkort uiteraard op onze site te bezichtigen…!

Het eindplaatje zag er als volgt uit:

1e Bep Jansen 1e G-klasse
2e Harmen Huidenkoper   2e G-klasse
3e Ad Jongking (G)
Yvonne Weijermans (G)
5e Chris van Driel (G)
6e Jan Venema (H) 1e H-klasse
7e Duco Lieste (H) 2e H-klasse
8e Pieter van de Spek (H)
9e Jan Hagen (H)