Clubkampioenschappen 2013 F op vrijdagavond 14 december

Na de start op vrijdagavond 7 december met de licentiehouders G en H was op de 14de F aan de beurt. 18 Deelnemers hadden zich ingeschreven. 16 lieten hun gezicht en kunnen zien.

Al improviserend – de laatste stapte om 20.45 uur de arena binnen – werden er op 4 tafels twee achtkampen afgewerkt. De poule-indeling was tot stand gekomen op basis van de rating die bij ieder hoorde. De ratinggetallen waren “geplukt van de site TTKAART. De gewaardeerde bijkomstigheid was dit keer dat iedere gewonnen game meetelde bij de (poule)eindstand (een uitslag van 3 – 1 leverde de een 3 punten op en de ander toch nog 1).

De vier hoogsteindigenden zouden via kruisfinale gaan uitmaken wie met de prijzen (2 prijzen) naar huis mocht gaan. Alle anderen zouden via de formule nrs 3 tegen elkaar, nrs 4 tegen elkaar etc, in een extra wedstrijd gaan uitmaken hoe de uiteindelijke rangorde er uit kwam te zien.

Met de kerstboom aan, 4 toekijkende kaarters, de barbezetting, onze hoffotograaf en Jeroen en Alex werden de wedstrijden in de daarvoor beschikbaar gestelde tijd – om 23.30 uur zou de prijsuitreiking zijn – afgewerkt.

En er waren ook verrassende pouleresultaten: Zo verloor de hoogstgeplaatste (Dennis Hageman) van Leander en Ton. En was Clemens zeer goed op dreef. Ab’s hoofd stond niet naar prijzen; hij verloor van Oscar en Bert liet zich verschalken door Guido.

Uiteindelijk belandden in de ene kruisfinale Bert (Daselaar) en Clemens (Dericks). De andere werd “bevolkt” door Ed (Stevens) en Ton (Westra Hoekzema). Bert verloor met 3 – 1 van Clemens en Ed liet Ton met 3 – 0 achter zich.

Dat de barbezetting in de vorm van Jet – later aangevuld met Sanne – wederom in goede handen was met kaas en worst, moge niet onvermeld blijven . De borrelpinda’s hadden helaas een andere doelgroep gevonden afgelopen maandag.

Uiteraard zijn er door Frans weer foto’s gemaakt en op onze site te bezichtigen…!

Het eindplaatje zag er als volgt uit:

1e en daarmee clubkampioen in de F-klasse bij t.t.v. Hilversum:

Ed Stevens

(de grote onbekende, want pas lid geworden en niemand kende hem nog. Hij verloor niets en speelde het slim. Veni, vidi, vici.)

Gefeliciteerd!

2e Clemens Dericks (kwam met 6 – 1 voor in de 1e game, verloor alsnog en legde het moede hoofd en bijbehorende benen daarna in de schoot. Toch de 2e prijs met felicitaties.

3e a.e. Ton Westra Hoekzema en Bert Daselaar. (Ton was dik tevreden en terecht; En dat gold ook wel voor Bert)

5Dennis Hageman (beschouwde het avhteraf als training voor de competitie (in de 1e klas)

6Oscar Timmers (boven verwachting, maar had daar de dinsdag daaraan voorafgaande speciaal voor getraind)

7Ab Barendse (had toch ook andere dingen aan zijn hoofd)

8Leander Korver (lachend voelde hij zich eindelijk thuis in zijn klasse)

9Jack Fellinga (zijn flitsende spel zette dit keer te weinig zoden aan de dijk)

10Paul Lugtenburg (voelde zich eigenlijk wel kampioen, want hij had de hele familie bij zich)

11Fred Visser (lekker gespeeld zei Fred en winnen van Ted is voor mij het gouden randje)

12Ted van de Meer (ik wordt wel steeds beter, maar vanavond waren er toch teveel andere beslommeringen)

13Peter Bredenbeek (als houder van een G-licentie een logische positie, maar “trainen” tegen dergelijke kanjers stimuleert me voor de toekomst zeker)

14Yvonne Weijermans (met een G-licentie, iets raars met haar kuiten en de hele familie die kritisch toekeek, mocht ook niet anders verwacht worden)

15Guido Kreike (geblesseerd, maar toch van 2 vrouwen gewonnen. Tja…., in potentie blijft het een wereldkampioen.

16Bep Jansen (de kampioene van de G vorige week. Als oudste deelneemster was ze toch nog wel wat moe van vorige week (+ het daaropvolgende veteranentoernooi).

De organisatie.