Clubkampioenschappen 2013 E, op laatste dag van de wereld

Vrijdag 21 december waren de E licentiehouders aan de beurt. De wereld was nog niet vergaan en de 10 deelnemers die zich hadden aangemeld verschenen dan ook allemaal. Daaronder waren de vier uitgenodigde hoogstgeëindigden van de week daarvoor (F licentie). Publiek was volop aanwezig.

Na een welkomstwoord, het attenderen op de eredivisiewedstrijden in de Hilversumzaal op zondag de 23e en de groeten overgebracht te hebben van Jan van de Kuilen, werd om 20.05 uur een start gemaakt in 2 vijfkampen (Eus adviseerde nog om een tienkamp te laten verspelen, maar deze vorm van sadisme werd niet gehonoreerd.)

De twee hoogsteindigenden in de poules zouden via kruisfinales gaan uitmaken wie de gouden en zilveren standaard zouden gaan ontvangen. Alle anderen zouden via de formule nrs 3 tegen elkaar, nrs 4 tegen elkaar etc, in een extra wedstrijd gaan uitmaken hoe de uiteindelijke rangorde er uit kwam te zien.

In de ene poule werd Tibout (Hemmes) afgetekend 1e. Alleen Ronald (Lammerste) bezorgde hem schrik. Onze Engelsman Matthew (Wilson) had geen kind aan de andere poulegenoten. In de kruisfinales werd dat nog eens bevestigd:  Zeer behoorlijk spelend dolf Michiel Vloemans het onderspit tegen Tibout (3-1) en Matthew liet Dennis (Hageman), die revanche nam voor de prestaties van de week er voor, teveel fouten maken. (3 – 0).

Uiteraard zijn er door Frans (Wieringa) weer foto’s gemaakt en op onze site te bezichtigen…!

Het eindplaatje zag er als volgt uit:

1e           en daarmee clubkampioen in de E-klasse bij t.t.v. Hilversum:

Matthew Wilson

(De Engelsman, die naar Hilversum kwam, zich liet inburgeren in team 8, het verder nog eens aankeek en niet eens pardoes de hoofdprijs kaapte….. Veni, vidi, vici.). Voerde in de finale nog wel een showtje op door de suggestie te wekken dat hij kramp had, maar dat was meer bedoeld om tegenwicht te bieden aan Tibout’s verbale kwaliteiten.

Gefeliciteerd!

2e           Tibout Hemmes. Ondanks de “aaien over de bol” bij de organisatie, bleek hij toch te moe te worden om de precisie in zijn aanvallen vast te houden. (hoewel teamgenoot Marnix aanwezig was, miste hij de ander , Casper, toch te erg…)

3e a.e.    Dennis Hageman en Michiel Vloemans  Dennis had maar 1 stimulerend mailtje nodig om zich te revancheren voor vorige week en Michiel, eindelijk “bevrijd” van school vanwege de kerstvakantie, presteerde boven zijn kunnen.

5e           Clemens Dericks  Met zijn “F” gaat hij wekelijks beter spelen.

6e           Ton Westra Hoekzema. En dat geldt ook voor hem….wekelijks beter spelen. Zegt dat dat komt door de training van Arnoud, maar……? Maar viel bijna tijdens de poulewedstrijden van moeheid in slaap op de bank

7e           Wim Oud. Als 4e geplaatst, maar er wordt aan getwijfeld of zijn “vrijage” met VEV wel de goede voorbereiding is voor een clubkampioenschap

8e           Bert Daselaar. Had zeker niet het gevoel voor niets te zijn gekomen.

9e           Ronald Lammertse. Was al blij dat hij in zijn (knie)revalidatiefase aanwezig was en speelde. Bleek bijna de nagel aan de doodskist van Tibout.

10e         Ed Stevens. De kampioen van de F. Nog herstellende van een griep bleek de energie nog niet voldoende aangevuld. Wel veel geleerd.

De organisatie.