Week 9 senioren

Er kan helaas niet altijd gewonnen worden…

Zeta 2 – Hilversum 15:  7  – 3
Jasper 2, Johan 1, Kees 0

Vanavond mochten de heren Jasper, Kees en Johan op weg richting Zeewolde. Gezelligheid in de auto en kees plagen begin al vroeg op de avond. Kees de geblesseerde man (kleine oogoperatie gehad, niets ernstig, stelde zich een beetje aan) ging mee voor de gezelligheid maar stiekum hoopte Johan en Jasper dat Kees dusdanig herstelt was dat hij gewoon zijn punten zou pakken. Kees begon en werd met 3 0 verslagen, ook zijn andere wedstrijden verliepen zo. Kees: Ik vind het leuk jullie zo te zien spelen en groeien in het spel, de topslagen en de blamages, als we maar kunnen lachen.

Centraal stond vanavond het “Diep zitten” wat Jasper het beste kon omschrijven als veel spierpijn de volgende dag. Jasper was goed aan het diep zitten, ging voor elke aanvalsbal en scoorde dan ook 2 overwinningen, wat een klasse zo aan het einde van het seizoen!. Johan pakte mooi een overwinning mee en verloor zijn andere 2 partijen helaas in 5en, waarbij 1 partij niet zo weg gegeven had mogen worden, maar ach. De dubbel werd gespeeld door Jasper en Johan die uiterst slim speelde, maar net te kort kwamen in de 5de game. Toch een 7 3 verlies helaas, maar we hebben een leuke avond gehad. Nog 1 thuis wedstrijd tegen Almeerspin en dan zit het seizoen erop voor team 15.

Hilversum 24 – VTV 13: 2- 8
Simon 1, Jurgen 1, Chris 0

Waar team 24 bij aanvang slechts 5 punten voor heeft op de 5e plek, is VTV eigenlijk al duidelijk de kampioen. Een zware avond dus, omdat de nummers 5 en 6 een iets makkelijkere wedstrijd op papier hebben en konden inlopen. Chris begon goed de eerste wedstrijd met 2 gewonnen games, maar heeft de laatste 2 weken wat moeite om de rust te vinden en te blijven anticiperen op het veranderende spel van de tegenstander. Na 2 games was het trucje van Chris door en werd toch helaas de wedstrijd verloren. Een wedstrijd die de rest van de avond tekende voor Chris, want hij wist verder geen partij te winnen.

Jurgen verliest helaas ook zijn eerste wedstrijd waarna opeens Simon de boel op scherp zet door zijn eerste wedstrijd te winnen. Waar hij zelfs matchpoints wegspeelt en uiteindelijk de overwinning pakt zet hij het team op zijn kop. De resterende wedstrijden zijn echter te pittig en het blijft bij 1 gewonnen wedstrijd.

Tegen dezelfde tegenstander waar Simon een punt pakte, weet ook Jurgen even later het tweede punt van de avond te pakken. Met af en toe een fantastische rally waarbij Jurgen knap verdedigend spel toonde, wist hij dit goed af te wisselen met aanvallend spel.

Uiteindelijk blijken de nummers 4 en 5 ook slechts 2 punten te pakken dus blijft de 5 punten voorsprong behouden voor de laatste wedstrijd. Het team is dan ook druk in training om het lijfsbehoud definitief af te kunnen dwingen.