Verslag week 9 regionale senioren competitie

Waar enkele teams al duidelijkheid hebben voor promotie, handhaving of degradatie.

Woerden 7 – Hilversum 17: 4-6
Kees 2, Johan 1, Duco 2 (invaller) en de dubbel

Deze donderdag avond moest er bij Woerden worden getafeltennist door Kees, Duco (vaste invaller) en Johan. Er waren 5 punten nodig voor het kampioenschap, dus die moesten gehaald worden. Kees begon sterk door meteen met 3 0 te winnen en de toon te zetten. Helaas verloren duco en johan daarna waardoor het 2 1 stond in het voordeel van Woerden. Van Kees moesten Duco en Johan dubbelen omdat die de week daarvoor met 3 0 samen dubbelde en dat zo vloeiend verliep. Ook ditmaal werd er met 3 0 gewonnen en waren we zeer tevreden. Kees was aan de beurt en verloor zijn partij, waardoor we 3 2 achter kwamen. Johan won en maakte de 3, ook duco pakte een punt en zette hilversum op een 3 4. Johan mocht het 5de punt gaan maken, maar dat ging helaas niet.

Op de 4 4 stand werd er op 2 tafels gespeeld omdat het ondertussen al half 12 was. Zowel Kees als Duco waren gefocust en zorgden voor een 4 6 overwinning van hilversum.

Hilversum 17 maakt zich klaar voor de return in de 3de klasse!!!

Hilversum 23 – Veenland 2: 4 – 6
Chris 2, Jan 2, Simon 0

Tegenstander Veenland speelde nergens meer om en zat vast op de 3e plek. De hilversummers waren echter nog theoretisch in gevaar voor degradatie. Taak om toch zoveel mogelijk punten te pakken.

Chris begon weer en wist na goed gebruik het eerste punt voor hilversum op het bord te zetten. Helaas wisten Jan en Simon deze lijn nog niet door te zetten en verloren hun eerste partij. Vooral Jan vond het frustrerend dat zijn forehand meer fouten dan dreiging maakte. Tijdens de dubbel werd na de eerste 2 games te verliezen echter een knop omgezet. Hoewel net te laat voor de dubbel zelf, werd na de dubbel de 1-3 de stand aan beide kanten omstebeurt opgehoogd. Makkelijk ging dit echter niet.

Waar Chris nog een partij liet schieten, was het Jan die geen verlies meer dulde. Simon was er een paar keer weer dicht bij, maar wist het niet altijd af te ronden in de 5e set. Na afloop van alle wedstrijden werd geconcludeerd dat 12uur nog een nette eindtijd was, omdat er 4 in 4en en 6 in 5en gespeeld werden. Waaruit onder het genot van een biertje geconcludeerd werd dat dit de meest evenwichtige wedstrijd van het seizoen is voor beide teams.

Zaterdag bleek uiteindelijk dat Hilversum voldoende punten gepakt heeft om handhaving afgedwongen te hebben. Misschien kan het team nu nog wel eens stunten om de laatste wedstrijd de kampioen in de poule te helpen bepalen.