Verslag week 7 regionale senioren competitie

Waar het ene team stappen maakt voor het kampioenschap en het andere punten scoort voor lijfsbehoud.

TTV Nieuwegein 4 – Hilversum 17:  2 – 8
Kees 2, Wietse 2, Johan 3 en de dubbel

Het team van Hilversum 17, ditmaal bestaande uit Wietse, Kees en Johan, ging op deze mooie vrijdagavond op weg naar Nieuwegein om daar tegen de grootste concurrent van dit seizoen te gaan spelen. Er werd met maar 1 auto gereden en er was dus ruimte voor gezelligheid en teamoverleg. Vooraf werd vastgesteld dat een 5 – 5 uitslag een goede uitgangspositie zou zijn voor het kampioenschap.

Wietse mocht vanavond beginnen tegen Joris en pakte een mooie overwinning, Hilversum stond meteen op het scorebord en de toon was gezet. Kees moest aanvangen tegen Cor en kon het niet bolwerken, Kees was naar eigen zeggen niet geconcentreerd genoeg. Johan begon tegen de jonge Cody en wist met 3 0 te winnen, was zelf zeer tevreden over zijn spel.

De dubbel werd de vorige keer verloren door Kees en Johan (enige verloren dubbel van Kees en Johan dit seizoen) in 5en en de heren waren dus uit op een revanche. Na 5 zware games hebben ze dan toch nipt de wedstrijd naar zich toegetrokken en waren daar uiterst tevreden over.

Wietse mocht daarna het 4de punt gaan binnenharken en dat deed hij goed, zijn laatste wedstrijd helaas in 5en verloren van Cody. Kees was na de dubbel uiterst geconcentreerd geraakt en gaf geen bal meer weg, waardoor ook Kees 2 winstpartijen had. De topper van de avond (ja moest het schrijven van mijn teamgenoten) was toch wel Johan Bollebakker, die gewoon even 3 winstpartijen op zijn naam zette en zorgde voor de geweldige uitslag van 2 – 8. Nog 3 wedstrijden te gaan met 9 punten voorsprong op de nieuwe nummer 2 komt het kampioenschap en de return in de 3de klasse steeds dichterbij!

Gispen 8 – Hilversum 23:  3 – 7
Chris 3, Jurgen 2, Jan 1 en de dubbel

Vooraf in de auto werd er al druk gediscussieerd hoeveel punten er gepakt zouden moeten worden. Gispen speelt om een 6e plek, maar het werd de vorige keer helaas een 5-5 gelijkspel. Voor lijfsbehoud zou een overwinning wel erg fijn zijn om de 4e plek te pakken.

Chris had zelf nog een appeltje te schillen met de tegenstander Menno en dat zou ook gelijk de eerste wedstrijd van de avond zijn. De onvrede over de eerste wedstrijd werd daarbij in 3 games straf rechtgezet en daarmee het eerste punt voor Hilversum. Jurgen en Jan draaiden helaas iets te laat warm en moesten de tegenstander al snel feliciteren. Met een 2-1 achterstand werd het tijd om orde op zaken te stellen. Wat Jurgen en Chris dan ook netjes deden met de dubbel.

Na de dubbel bleken Jan en Jurgen ook lekker warm gedraaid en prompt wist het gehele team zijn 2e wedstrijd te winnen, waardoor er een 2-5 voorsprong op het bord stond. Jan probeerde de lijn door te zetten, maar ondanks een vervelende knieblessure bij tegenstander Helmut gaf deze de wedstrijd niet uit handen. Jan moest na afloop deze mister mijagi dan ook terecht feliciteren.

Jurgen en Chris maakten de avond af door zonder problemen de laatste 2 wedstrijden winnend af te sluiten met een verdiende 3-7 winst als eindresultaat.