Verslag week 2 senioren voorjaar 2014

Enkele regionale teams geven inzicht in hun competitiestrijd. Wil je ook jullie ervaringen de volgende keer delen? Mail dan naar redactie@ttvhilversum.nl

Hilversum 17 – TTVN Nieuwegein 4: 7 – 3
Kees van Doorn 3, Wietse v.d. Hoop 2, Jasper Diekerhof 2

Vrijdag 31 januari stond de wedstrijd tussen Hilversum en TTVN op het programma. Na de 1e speelronde stond TTVN na een 9-1 overwinning op Woerden bovenaan. Hilversum stond vooraf aan deze wedstrijd op plaats 2 met 8 punten.

Kees beet het spits af en begon vrij stroef aan de wedstrijd, zo kwam hij in de 1e game met 8-1 achter, maar wist hij deze game toch nog binnen te slepen met 13-11. Daarna nam Kees een 2-0 voorsprong, echter liet hij de tegenstander terugkomen tot 2-2 in games. Waarna Kees de 5e game vrij gemakkelijk met 11-6 naar zich toe trok. De andere 2 wedstrijden wist Kees vrij gemakkelijk binnen te slepen. Wederom scoorde Kees deze avond een hattrick.

Nu was het de beurt aan Wietse, na het debacle van de week ervoor (1 winstpartij) wilde Wietse laten zien dat hij wel degelijk over een mooie techniek beschikt om zijn wedstrijden te winnen. In de 1e game mistte Wietse nog de overtuiging in zijn spel, hij wist echter wel de game winnend af te sluiten. Daarna liet Wietse zien waartoe hij in staat is, hij liet mooi tafeltennis zien. Zo won hij zijn eerste wedstrijd van de avond, met goed verzorgd tafeltennis won Wietse ook zijn 2e partij. Helaas in de 3e wedstrijd van de avond ging Wietse er vrij kansloos af. Wietse won er deze avond 2.

En toen was het de beurt aan Jasper, na goede voorbereidingen op het nieuwe seizoen (Soester open, AK 2014, trainingen van Arnoud Meijer) mocht hij het nu laten zien in de competitie. Het begin verliep erg stroef, Jasper kwam op een snelle 2-0 achterstand. In de 3e game liet hij wel zien hoe het zou moeten. Het werd maar liefst 11-2 in het voordeel van Jasper, helaas kon hij het niveau niet volhouden in de 4e game en verloor Jasper zijn 1e wedstrijd van het seizoen. Aangezien het goede gevoel er nog niet helemaal was, werden de andere 2 wedstrijden met puur verdedigend spel binnen gesleept. Ook Jasper wist er deze avond 2 te winnen.

Voor de dubbel had team 17 joker Johan Bollebakker ingezet, helaas bleek het niet het gewenste resultaat op te leveren. Kees en Johan verloren helaas in de 5e game met 11-9. Het idee was leuk het resultaat minder. Zo wonnen de heren van Hilversum 17 de 2e wedstrijd met 7-3. En zo zijn er na 2 wedstrijden 15 punten binnen geslagen, benieuwd waar dit team gaat eindigen. Volg dan elke week de verslagen van de afdelingsteams………

Hilversum 23 – Gispen 8 : 5 – 5
Chris 2, Jan 2, Simon 0 en de dubbel

De concurrent om er onder te houden. Het team draait niet mee voor het kampioenschap, maar voor handhaving. Volgens de winteranalyse en de uitslagen in de eerste week was dit de eerste tegenstander die we onder ons moesten houden.

Simon was al zenuwachtig aan het bellen, smsen, appen en voicemailen om te vragen waar Chris bleef. 10 over 8 kwam deze echter binnen gelopen om zich snel om te kleden en de eerste wedstrijd aan te vangen. Echt warm was Chris dan ook niet, maar wist wel het eerste punt binnen te halen. Waarna Jan zijn traditie van vorig seizoen wilde voortzetten door zijn eerste partij in 3 games te winnen. Simon had het echter moeilijk en verloor zijn eerste wedstrijd, maar wist samen met Chris wel de dubbel binnen te halen.

Na de dubbel wisten Chris en Jan ook hun vervolgpartij te winnen en stond er 5-1 op het scorebord. Wat er daarna gebeurde wil het team zo snel mogelijk vergeten… Simon kreeg het helaas niet voor elkaar om van de 0% af te komen, Jan verloor helaas zijn laatste wedstrijd en Chris past iets te sportief zijn spelniveau aan aan dat van de tegenstander. Met enige frustratie stond er na afloop dan 5-5 op het bord.