Verslag week 1 senioren voorjaar 2014

De verslaggevers moeten ook nog even warmdraaien, maar hier zijn de eerste verslagen van de voorjaarscompetitie 2014

Huizen 8 – Hilversum 17:  2 – 8
Johan 3, Kees 3, Wietse 1 en de dubbel

De vakantie is weer voorbij, afdelingskampioenschappen geweest dus de competitie mag beginnen. Vandaag moest team 17, bestaande uit: Wietse, Kees, Jasper en Johan naar Huizen toe. Jasper viel uit en werd zoals gewoonlijk goed op de hoogte gehouden. Wietse begon deze avond, maar had helaas nog niet zijn oude spel te pakken. Won nog wel mooi een wedstrijd, dus goed gedaan! Kees ging in de routine modus en won al zijn partijen. Johan had een slow start en verloor zijn eerste 2 games, toen was hij warm en verloor geen game meer de rest van de avond. Al met al een goede start voor team 17! Als Wietse de volgende keer zijn schoenen meeneemt en niet op die van Johan speelt zit er misschien nog wel meer in!

WIK 5 – Hilversum 23:  7 – 3
Chris 2, Jan 1, Simon 0

Vol goede moed werd er onderweg in de auto al druk gesproken over de avond. Heel het team had een goed gevoel, maar een goed gevoel zegt een tegenstander niet zoveel.

De avond begon dan ook al gelijk spannend toen na de dubbel al tegen een 3-1 tussenstand aangekeken werd. Chris wist zijn eerste partij weliswaar in 3 games te winnen, maar was niet overtuigd. Jan en Simon hadden beiden een lastige eerste wedstrijd die vooral Jan frustreerde. Altijd vervelend als je eerste tegenstander een lastige service heeft en er van spelen zelf weinig terecht komt. En hoewel de dubbel veelbelovend begon, wist de tegenstander hun spel zeer goed aan te passen en gebruik te maken van hun sterke punten waardoor ook deze verloren ging.

Na de dubbel bleef het beeld bestaan. Chris en Jan wisten nog wel 1 partij binnen te slepen en Simon was ook niet kansloos, maar aan het einde van de avond overheerste het gevoel dat het een pittige wedstrijd was geweest om warm te draaien. Gezien de analyse vooraf opgesteld, zijn hier toch belangrijke punten blijven liggen. In week 2 is het team van plan orde op zaken te brengen.