Verslag 2e week afdelings senioren

Er wordt druk gelobbyd om meer verslagjes op de site te krijgen, wie schrijft er mee?

Hilversum 18 – Elan 5:  2 – 8
Wietse 1, Jan 1, Guido 0

Van tevoren had dit een wedstrijd kunnen zijn die heel spannend zou kunnen worden, dat werd het niet. Guido maakte zijn rentree na 9 maanden weer, zijn eerste game verloor hij van de kopman van Elan met 1-11.  De 2e game ging het al iets beter maar deze wedstrijd ging vrij vlot met 0-3 verloren. Wietse mocht beginnen tegen een bekende speler van Elan namelijk Flip Valero, de eerste ging redelijk maken naar Wietse maar de rest van de games wist Flip het slimmer te spelen dus helaas deze ging naar Elan. Toen mocht Jan optreden tegen de derde tegenstander, deze werd door het spelletje van Jan vrij gefrustreerd. De 3-0 was een logisch gevolg. De dubbel Wietse/Jan was geen groot succes en de 0-3 was dan ook geen onterechte uitslag.

Toen mocht Wietse tegen de kopman van Elan, deze kwam vrij snel 2-0 voor. Wietse kwam echter ook weer makkelijk op 2-2. in de 5e was het even spannend maar helaas vloog deze
ook weer naar de tegenstander. Guido wist helaas geen vuist te maken tegen Liane, Guido is simpelweg nog niet in vorm. Jan Ging voor de winst tegen Flip, maar ging toch vrij vlot weer van tafel.  Hoewel het er wel leuk uitzag, toch niet erg spannend aangezien Flip het goed wist uit te spelen. Wietse wilde zijn laatste partij echt niet verliezen want dat zou 0 uit 6 betekenen. De eerste game opende hij met aggresief spel, dat werkte niet best. Door een tip vanaf de zijkant ging hij de 2e game in de verdediging en won deze game vloeiend met 11-1. Met dit in zijn achter hoofd gingen de 2 andere games vrij simpel en won Wietse zijn eerste partij. Jan speelde zijn laatste partij tegen de Kopman van Elan, deze wedstrijd was in record tijd voorbij en de winst lag al bij Elan. 2-7 op dat moment.  Guido sloot de avond tegen Flip, Flip was echter tactisch genoeg om ook guido makkelijk om zeep te helpen en hem zonder enige winst naar de kant te sturen.

2-8, Erg jammer. Maar volgende week spelen we tegen Laren uit de sterkste uit de poule en we gaan gewoon met volle moed daar naar toe.

Hilversum 26 – UTTC 13:  3 – 7
Erik van Buul 2, Janneke Mulder 1, Yvette Moerdijk 0

Vrijdagavond 20 september, Hilversum 26 versus UTTC 13 tot op dat moment beide teams nog maar 1 punt in de competitie.
Opstelling voor deze avond van team 26± Yvette Moerdijk, Erik van Buul en Janneke Mulder. Ons teammaatje Toni van de Wiel
is deze avond invaller bij team 25, maar hij kan het niet laten om zo af en toe eens bij zijn teamgenoten zijn aanmoedigingen
te laten horen. De spits wordt deze avond afgebeten door onze Erik, hij wint hem ook nog mooi, voor Erik wordt het een hele
goede avond hij wint er 2!!! Onze nieuwe aanwinst in het team, Yvette mag voor de 2e pot op, helaas kan zij er en ook de rest
van de avond geen winstpunt uithalen, maar zij maakt het de tegenstander niet makkelijk. Janneke Mulder, eerste competitie
wedstrijd van het seizoen, mag bij haar laatste wedstrijd gelukkig een punt binnenhalen. Zo’n eerste wedstrijd is toch weer
spannend. Een vermelding waard is het dubbel van Erik en Janneke, twee linkshanders is altijd toch even goed kortsluiten waar
en hoe we staan. Janneke was wat negatief, maar ik moet toch bekennen dat we maar ternauwernood het onderspit moesten
delven. Helaas moesten we verliezen met 7 tegen 3, maar we hadden er een hoop plezier weer in. Maandag mag team 26 het
tegen TOVO opnieuw gaan proberen om een positief saldo te gaan binnen halen. Dan is de opstelling Toni van de Wiel, Marius
Brouwer en Janneke Mulder.
janneke en erik - najaar 2013