update: Verslag 1e week afdelingscompetitie senioren

2 verslaggevers uit de 5e doen hun verhaal. Volgende week meer?

Aangevuld met het verslag van Hilversum 18

Shot 7  – Hilversum 18:  4 – 6
Sonja de Fockert 1, Jos de Kleijne 2, Wietse van der Hoop 0 en de dubbel

Wietse opende de competitie avond en zijn debuut in de derde klasse. Het ging gelijk op en de eerste wedstrijd ging in vijfen, het laatste punt ging helaas in het voordeel van de tegenstander. 1-0.

De 2e wedstrijd ging Sonja aan de bak. Ze wist de 1e en 2e game met groot gemak te winnen. De tegenstander ging echter in de 3e game gas bijgeven, hier was Sonja niet op voorbereid en ging de 3e en 4e game naar de tegenstander. De 2e wedstrijd van de avond ging dus weer in vijfen. Sonja had echter weer de controle gevonden en speelde beheerst maar hard de tegenstander weg. 1-1.

Ook Jos is ook een nieuw lid van Ttv Hilversum. Hij mocht openen tegen een anti-topspin speler niet uw verslaggevers favoriet.  Echter had Jos zijn tactiek al klaar liggen en wist deze tegenstander snel weg te spelen.

De dubbel bestond uit Sonja/Wietse. Van tevoren waren Sonja en Wietse bang dat ze elkaar in de weg zouden lopen, maar dit dubbel bewees het tegenovergestelde, er werd goed gecombineerd en de tegenstander was kansloos 3-0! Tussenstand 1-3.

Jos en Sonja weten na de dubbel hun potjes te pakken. Maar bij Wietse groeit de frustratie. Hij wist de bal niet onder controle te krijgen in de 2e wedstrijd en de laatste wedstrijd was tegen de anti topspin speler. Dankzij handige tips van Sonja en Jos weet hij nog wel de 2e game te winnen, maar de 3e en 4e gaan allebei net de kant op van de tegenstander. Tot grote frustratie van Wietse. 3-5

Toen kwam Sonja haar laatste wedstrijd, zij speelde overigens de hele avond al uitstekend, en ook deze tegenstander was het slachtoffer van Sonja haar ongetwijfeld weergaloze techniek. Deze wedstrijd werd ook vrij simpel gewonnen met 3-0 en zo was Sonja haar eerste hattrick voor Ttv Hilversum een feit en ook heel leuk dat de eerste overwinning voor het team ook al binnen is. 3-6

Jos mocht uiteindelijk de avond afsluiten, maar wist echter geen vuist te maken. Normaal zou dit een gewonnen wedstrijd moeten zijn. Helaas was deze wedstrijd het gewoon niet helemaal. Einduitslag 4-6 en dat is ook wel een eerlijke uitslag. Het bleef nog een tijdje gezellig in Soest en daarna werd er weer naar huis gereden. Shot bedankt voor de gastvrijheid en tot de return.

5e klasse, Hilversum 23 – TTVN 8 :   7 – 3
Yury 3, Giliam 2, Jeroen 2, dubbel :0

Een nieuw team, nieuwe competitie, nieuwe kansen. Allereerst het team: voor de twee herintreders Yury en Jeroen was hun laatste competitiewedstrijd alweer 12 en 7 jaar geleden in de jeugd (resp. Quick’32 en Victoria). Duco had de opstelling bedacht; zelf speelde hij niet mee waardoor Giliam deze avond het team compleet maakte. Deze wedstrijd stond oorspronkelijk pas gepland op 20 september. Echter vanwege een al langer geplande vakantie bereikte ons het verzoek deze te verplaatsen. De inhaalweek was nog erg ver weg en daarom werd in goed overleg met Karel (TTVN) besloten deze naar vrijdagavond 6 september te vervroegen.

Vooraf was er wat gezonde spanning; in de allereerste wedstrijd ging Yury hier goed mee om door met 11-7, 7-11, 7-11, 11-7, 11-7 van Silvestro Russo te winnen én zo het eerste punt in de najaarscompetitie binnen te halen. Giliam had het daarna wat minder makkelijk tegen – wat later zou blijken – de sterkste speler – en verloor van Nic Kuyf. Ook Jeroen moest op gang komen tegen Karel Mikx, maar won uiteindelijk óók met 3-2 zijn eerste wedstrijd. 2-1 voor Hilversum. De aangekomen fans gingen vervolgens even goed zitten voor de dubbel: Jeroen/Yury vs. Karel/Nic. Een bestaand team heeft als voordeel dat ze mogelijk wat meer gewend zijn met elkaar te dubbelen. Na een 2-1 voorsprong wisten Karel/Nic deze ervaring te laten zien, kwamen terug tot 2-3 en maakten ons zo de dubbel afhandig. Tussenstand 2-2. Nadat ook Giliam zijn eerste wedstrijd had gewonnen liepen de stand op tot 6-3. Yury en Nic waren in de laatste wedstrijd erg aan elkaar gewaagd (11-6, 4-11, 11-8, 4-11, 11-8), maar laatstgenoemde wist Hilversum geen punten meer afhandig te maken.

5e klasse, Hilversum 24 – Oni 4 :  5 – 5
Jan 1, Simon 0, Chris 1, dubbel 0

Een wat aparte uitslag misschien op persoonlijk vlak, gezien de team uitslag. Hoewel het team flink gehavend is (schouderblessure Jan en ziekte Chris) bleek de tegenstander ook gehavend met 1 tegenstander minder aan te treden. Dat is toch alweer 3 punten verdient nog voor er een bal geslagen is.

De tegenstanders blijken vorig seizoen kampioen te zijn geworden, maar omwille van wat zwakkere spelers in het team toch liever weer in de 5e klasse uit te komen. Uiteindelijk blijkt dat Oni gelukkig slechts 1 sterke speler meegenomen heeft. Jan en Simon bijten echter al gelijk hun tanden stuk op deze tegenstander. Blijkbaar worden sommige tegenstanders taai als ze wat ouder worden. Later in de wedstrijd zou ook Chris na 5 games deze speler moeten feliciteren. Herstellend van griep bleek de energie toch wel op en was de 5setter teveel. Er wordt dan ook uitgekeken naar de volgende keer om zich te revancheren.

Uiteindelijk weten Jan en Chris nog wel een puntje weten te pakken. Al met al een gelukkige uitslag tegen een moeilijke tegenstander in een nog moeilijkere poule. Alle hens aan dek om handhaving te realiseren dit seizoen.