Team 5 grijpt de titel en de fles na zenuwenstrijd

Het zat er al een tijdje aan te komen, het kampioenschap van team 5 in de hoogste klasse van de afdeling. Na een bliksemstart in de eerste helft van de competitie waarin geen wedstrijd werd verloren en Marianna met 14 uit 15 de absolute ster was, was het gat met de concurrentie al geslagen.

Met 8 wedstrijden gespeeld was het verschil met nummer twee Shot 10 punten. Rustig laten uitrollen naar de finish was het devies en dat gebeurde. Iets te rustig zelfs… Na een ongelukkige nederlaag bij Shot was er nog 6 punten marge over. Het sterke SVE kwam op bezoek terwijl Shot bij HTTC op visite ging. 5 punten waren maximaal nodig om kampioen te worden. Nadat Caspar met wat pech de eerste wedstrijd tegen Remco Haring verliest met 11-9 in de vijfde is de toon gezet. Het loopt niet, nog twee vijfsetters vallen de verkeerde kant op en opeens staat het 0-5. Tegelijk komt het bericht binnen dat Shot met 4-0 leidt. Dan keert het tij. De vierde vijfsetter (Caspar tegen Robbert Bod) wordt met 11-7 binnengesleept.
Om kwart over 12 staat het 3-6 en weten we dat Shot in ieder geval één wedstrijd heeft verloren. Alles lijkt neer te komen op de laatste pot, die eenvoudig wordt gewonnen. De opluchting is groot, er was al een fles cava ingekocht en het zou zonde zijn als die ongeopend weer mee naar huis zou moeten. Gelukkig blijkt dat niet het geval, Shot wint met 8-2 dus met twee punten pakt team 5 de titel. De vreugde is groot. Zelfs Marianne en Patrik worden zo voor het eerst dit seizoen met alcohol gezien. Helemaal vergeten om Jip en Janneke-bubbelsap te kopen…. Sorry Pat #Nix18
– We willen team 3 en 4 vast sterkte wensen met het zoeken van invallers komend seizoen aangezien Caspar niet meer inzetbaar is.
– Gezien de sportieve uitdaging van het komende seizoen willen we ons trainingsprogramma op dinsdagavond uitbreiden naar 2:00 ’s nachts. We vragen om de volledige medewerking van het barpersoneel.