Senioren verslaggeving week 7

De vaste reporters delen de ins en outs van hun team.

Hilversum 15 – Elan 6: 2 – 8
Johan 1, Jessie 1, Yuri 0 (invaller)

Voor beide teams een belangrijke wedstrijd, Hilversum als hekkensluiter en Elan net daarboven. Bij Elan werd er met 6 – 4 gewonnen, dus de kansen zijn aanwezig. Johan begint deze avond en pakt na 5 games het eerste punt voor Hilversum. Jessie verliest daarna helaas in 5 games en ook Yuri ging elke wedstrijd spannend maken. Tijdens de dubbel kwamen Yuri en Johan met 2 – 0 voor door prachtige ballen en goed samenspel, helaas eindigde ook deze wedstrijd in 5en en verloren ze. Na 4 wedstrijden was het dus al kwart voor 11….. en het hield nog niet op. Johan verloor een zeer spannende partij in 5en, na een 2 – 1 voorsprong kwam er een game die maar liefst tot de 17 – 19 ging waarbij Johan zeker 5 match points had gehad. Over Yuri waren we zeer tevreden, speelde goed mee in de derde klasse en had een grote kans  op een overwinning (10 – 6 voorstaan in de 5de), maar het mocht helaas niet baten. Jessie won een goede partij en was over de avond uiteindelijk wel tevreden over haar spel en dat is toch het belangrijkste. Degradatie is nu (bijna) een feit voor team 15.

Shot 11 – Hilversum 24:  3 – 7
Chris 2, Jan 2, Jurgen 2 en de dubbel

Hilversum 24 heeft zich nog net voor de helft van de competitie weten te versterken met jeugdspeler Jurgen. Als 3-mans team moest er niet alleen achter de tafel gestreden worden, maar was het ook een strijd om invallers te zoeken vanwege ziekte of andere verplichtingen. Deze avond beet Jurgen al gelijk de spits af voor het team. Met balgevoel en tactisch gebruik van zijn noppen (Hij draait al net zo fanatiek met zijn batje in zijn hand als Arnoud Meijer) had Jurgen geen problemen met tegenstander Angelique die toch een geduchte tegenstander is zo zou blijken.

Met het goede voorbeeld van Jurgen stond het al snel 0-3 op het bord. Jan zette zijn traditie voort om zijn eerste partij van de avond te winnen en Chris had na een moeilijke eerste game zich goed herstelt en pakte in 4 games ook zijn eerste wedstrijd. De dubbel is wel een zorgen kindje voor dit team, dus werd er geexperimenteerd met Jurgen en Chris in het dubbel. Wat erin resulteerde dat de er weer eens een bruikbaar dubbelpunt binnengehaald werd.

Nog warm van de dubbel walste Jurgen ook over zijn 2e tegenstander van de avond. Zo stond het opeens 0-5 en openden zich mogelijkheden. Maar Shot dacht daar duidelijk anders over. Jan was daar als eerste bewust van in de 6e partij en mocht Shot als eerste feliciteren en uiteindelijk moesten Jurgen en Chris ook 1 winstpunt afstaan aan Shot.

Met deze zege op Shot lijkt Hilversum 24 een goede stap gezet te hebben naar handhaving. Maar met nog 3 wedstrijden blijft het nog wel spannend.

UTTC 13 – Hilversum 26:  4-6
Toni 3, Jannek 2, Erik 0 en de dubbel

De opstelling is na rugklachten van Marius aangepast voor deze avond. Spelers vanavond zijn Erik, Janneke en Toni.

Een vroege start op de maandagavond bij UTTC, zij starten al om 19.45 uur. Na een stormachtig dag moeten we ervoor zorgen zelf rustig te blijven en een winst binnen te halen. Erik bijt wederom vanavond de spits af, het wordt geen gelukkige avond voor hem. Helaas verliest hij alle drie zijn wedstrijden, waarvan er één wel zeer zwaar bevochten was, maar in de vijfde game toch naar UTTC ging. Toni, hij is deze avond “The Lucky One”, hij wint ze zeer solide alle drie. Een fijne opsteker voor hem, komt zijn oude vorm weer terug? Helemaal in zijn nopjes!!

Janneke, als vervanger voor Marius, met nieuw materiaal, wint er twee. Zij is niet ontevreden zo met haar nieuwe batje. Zij heeft het idee dat dit haar spel sterk gaat verbeteren. Samen met Toni weten zij het dubbel simpel op naam van Hilversum te  schrijven. Zeer tevreden met een 6-4 winst wordt er nog even nagepraat en gaan zij onder rustigere weersomstandigheden dan de heenreis terug naar Hilversum.

Vrijdag 8 november hebben wij TOVO 4 thuis, wat zal deze wedstrijd gaan brengen??? Wordt vervolgd!!!!