prognose senioren teams voorjaar 2013

En…. Hoe staan de afdelingsteams van Hilversum er voor halverwege de competitie?

Wat in de huidige voorjaarscompetitie zeker meespeelt – los van een nieuwe wedstrijdsecretaris – is zeker het feit dat na de najaarscompetitie in 2012 er een hoofdklasseteam is weggevallen. Dat hield in dat alle Hilversumteams een hoger nummer kregen en sommige zelfs een klasse hoger gingen spelen c.q. konden blijven spelen. Het is dan ook niet vreemd dat er waarschijnlijk iets meer degradanten dan promovendi zullen zijn.

Een korte terugblik en een – voorzichtige – prognose leveren halverwege de voorjaarscompetitie  in de afdelingsklassen dan ook het volgende plaatje op (De landelijke dames en heren lopen “wat achter” [pas 3 wedstrijden gespeeld], dus die houden de reflectie tegoed) :

We hebben nog 1 Hilversumteam in de hoofdklasse (team 5 met Pieter, Danny en Duco) en ze zijn nog niet kansloos voor promotie. Stevig op de 3e plaats en indien ze voltallig kunnen – blijven – spelen mogen ze zeker nog hoop hebben op de 3e divisie.

Team 6 (met Caspar, Marnix, Martin en Tibout) in de 1e klasse hebben nog concurrentie te duchten van SVE uit Utrecht, maar ze hebben het in eigen hand. Geen punten meer “verknoeien” is hun motto.

Team 7 (met Alex, Hans en Michiel)           lijkt kansloos voor handhaven. De concurrentie staat echter op bereikbare afstand en met hun verdedigend materiaal en de extra motivatie kunnen ze wellicht toch nog voor een verrassing zorgen.

Team 8 ( met Bob, Lex, Mathew en Jan K.) is een van “omhooggevallen” teams. Ze gaan dan ook voor handhaving en met hun gedeelde 3e/4e plaats lijkt dit dan ook te gaan lukken. Op hun leeftijd – met respect – in de 1e klasse ….niet slecht.!

Team 9 (met Niels, Kelly, Elske, Dennis en Martijn) beschouwt deze competitie eveneens als “het opdoen van ervaring”. Dat gaat later nog “ten gelde gemaakt worden.” Aan degradatie valt echter niet meer te ontkomen.

De 2e klasse herbergt team 10 (met Clemens, Erwin, Ron en Robert-Jan). Heeft de promotieconcurrent Shot 2 uit Soest nog prima in het vizier. 2 Puntjes scheidt hen slechts. Gefocust blijven is het motto en we weten dat ze het kunnen. Hoewel promotie niet mag deze keer willen ze toch wel graag de bloemen.

Team 11 in de 2e klasse (met Carla, Nina, Ronald en Ab) strijdt voor behoud en zal het daarin zwaar krijgen. De 5e plek is momenteel hun deel. Het kan nog , maar ……. gewoon winnen van Snoek en co met 8 – 2.

Team 12 ( met  Johan, Marc en Patrick – Michel heeft nog niet gespeeld) in de 3e klasse staat op de 2e plaats. Slecht 3 puntjes verschil met de top. Moet kunnen….!

Team 13 (met Jim, Ed, Cees en Guido) staat stijf onderaan. Daar zien we geen licht meer gloren in de 3e klasse

Team 14 – eveneens 3e klasse – met Jack, Ed, Han en George, staan stevig op de 3e plaats. Daar gaat geen verandering meer in komen.

Team 15 (bestaande uit Kees, Jasper, Johan en Jessie) staan in de 3e klasse op een vijfde plaats. De afstand tot de nummer 4 lijkt te groot of er moeten nog “rare dingen” gebeuren c.q. wonderen.

Team 16 (met Bert D, Ton, Robert en Paul)  ruikt nog een eventuele promotie, maar 5 puntjes “licht” tussen hen en VTV op de 1e plaats zal (te?) lastig blijken om te overbruggen.

In de 3e klassepoule van team 17 (bestaande uit Bert v.A, Wout, Jan J en Rob S)is de promovendus en degradant bekend. De overige 4 teams zullen de andere plaatsen gaan invullen. Training, concentratie, teamspirit en gezondheid en tactiek zijn voor jullie de ingrediënten om een eervolle 2e plek te bemachtigen.

Team 18 (met Peter, Frank en Eric) eindigt in hun 4e klassepoule op de 2e of 3e plek. Blijf aan jullie percentage denken.

Team 19 – 4e klasse – (met Fred, Leander, Oscar en Christian) doet het voortreffelijk. Op de 1e plaats met 2 puntjes voorsprong op de concurrentie moet promotie zeker mogelijk zijn. Hilversum rekent op jullie!

Team 20 (met Yvonne, Beppie, Coen en Wietse) wordt 2e, 3e of 4e. En……we/ze streven altijd naar het hoogste.

Team 21 (bestaande uit Arnold, Harmen, Ernst en Chris) in de 4e klasse moeten de concurrent Veenland voor degradatie nog kunnen achterhalen. 2 Puntjes scheidt hen slechts van de 4e plaats. Moet kunnen.

Team 22 inde 4e klasse met  Fred F, Ad, Marielle en Eleanor) heeft de nodige ervaring opgedaan en dat blijven ze doen. Hoewel volgend seizoen de 5e klasse “gloort” blijven ze hun ervaring vergroten, teneinde sterker terug te komen.

Team 23 (Jan S, Hans, Jan V en Anita) gaat het niet redden in de 5e klasse. Hoewel op een 5e plaats waarschijnlijk gewoon een te sterke poule. Dat gaat een volgende keer wel lukken.

Team 24 (Pieter, en Kurt [Giliam heeft nog niet gespeeld)            gaat op de 3e of 4e plaats eindigen in de 6e klasse. Met steeds een invaller is dat een knappe prestatie. Dat wordt de volgende competitie wel anders.

Team 25 (Duco L, Jan H en Simon) wordt met vlag en wimpel kampioen. We verwachten dat dat ook gaat doorstoten naar de 4e klasse. Voor de 6e zijn ze zeker 2 maatjes te groot.

Team 26 (met Toni, Erik, Janneke en Marius) kan nog wat omhoog kijken (naar de 4e plek) en dat geldt ook voor team 27 (naar de 5e plek). We rekenen op jullie.

En tot slot de dames van team 27 (Jean, Coby en  Manja). Misschien moeten we daar maar eens een heer aan toevoegen, want op de laatste plaats horen jullie niet thuis.

Samenvattende prognose:

3 Teams staan op promoveren (n.b. enkele teams hebben nog zeker kansen)
7 Teams die op een degradatieplaats staan (n.b. in de 6e klasse kan niet gedegradeerd worden)

Kandidaten voor de percentagebeker

In de najaarscompetitie won onze speelster van dames 1 – Guusje Hendriks – de percentagebeker. Alleen kijkend naar de afdeling Midden zijn halverwege de competitie Duco Lieste en Wietse van der Hoop de meest serieuze kandidaten voor deze wisselbeker. Beiden staan nog op 100% .

geschreven door Jan Kroon namens het Wedstrijdsecretariaat.