Moeilijke punten bij de senioren in week 4

Maar…  Jasper heeft zijn eerste punt.

Hilversum 15 – Zeta 2:  2 – 8
Jasper 1, Jessie 1, Johan 0

Vanavond moest er gespeeld worden tegen Zeta, een stabiel 3e klasse team uit Zeewolde. Johan begon deze avond en kwam er snel achter dat zijn lichte verkoudheid en dus geen 100 % vorm er toch voor zorgde dat hij net wat minder diep zat en minder liep voor de ballen. Zo genoemd haalde hij vanavond helaas geen punten voor team 15. Gelukkig speel je tafeltennis niet alleen! Onze trainingstopper Jasper heeft zijn eerste competitiewedstrijd gewonnen van dit seizoen en werd dan ook door veel mensen daarvoor terecht gefeliciteerd! Jessie speelde erg geconcentreerd en had veel plezier in tafeltennis vanavond, dat uitte zich ook nog in een winstpartij. De dubbel gespeeld door Jasper en Johan (hadden al heel lang niet samen gedubbeld) werd uiteindelijk verloren in de 5de game met 9 – 11. Na 9 – 7 voor te hebben gestaan helaas niet het winnende punt kunnen maken. Veel punten laten liggen deze avond, handhaving wordt lastiger. Volgende week punten pakken tegen op papier een minder sterk team dan team 15, namelijk Almeerspin 6. Na afloop nog gezellig na geborreld en al met al een top avond.

Hilversum 18 – De Vaart 1:  6 – 4
Jos 3, Jan 2, Wietse 1

Na de 10-0 nederlaag deze week een overwinning op de degradatie kandidaat waar eigenlijk te weinig punten zijn gepakt voor eigen lijfsbehoud.

Jos was de ster van deze avond en won alle 3 zijn partijen, Jos en Wietse wisten in de 5e game de dubbel niet te winnen. Echter was Jos in zijn eigen singels met zijn flitsende topspinnen elke tegenstander (Ruim de baas) in de laatste wedstrijd verloor hij zijn enige game maar wist daarna zijn tegenstander toch weg te spelen met 11-3 in de 4e game.

Jan zijn spel is vast en speelt dit spelletje al jaren. Met zijn vastheid wist hij 2 potjes te winnen konden deze gewonnen partijen weer toegevoegd worden aan de stand. Wietse zijn vorm blijkt ergens tussen linker en de rechter oorschelp te zitten maar nog steeds moeilijk te vinden. Hij verloor 2 partijen waarvan 1 echt weer onnodig. Gelukkig kon hij de laatste nog vinden maar ging nog steeds niet tevreden naar huis.

6-4 is de 2e overwinning dit seizoen en Hilversum 18 heeft op dit moment 14 punten bij elkaar gesprokkeld. Staat daarmee op een 4e plek maar de nr 5 heeft een wedstrijd minder gespeeld. De nr 3 is hun tegenstander en heeft alleen verloren van de gedoodverfde favoriet. De Vaart bedankt voor de gezelligheid.

VTV 13 – Hilversum 24:  2 – 8
Jan 1, Chris 1 en Simon 0

Vooraf was bekend dat het een zware dobber zou worden tegen de aanstaande kampioen in de poule. Eigenlijk een vast 4e klasse team wat vorig seizoen wat ongelukkig laatste werd, zijn ze erg gebrand om weer snel naar hun 4e klasse terug te gaan. Voor Hilversum 24 betekende dat het maximaal de schade moest beperken, omdat de 3e plek t/m de 4e plek amper voor elkaar onder lijkt te doen.

Simon trapte af tegen Cees van Schaik die de eerste game knap wist te winnen, maar na 4 games toch de tegenstander moest feliciteren. Jan daarentegen begon net zoals vorige week tegen Woerden met een strakke overwinning in 3 games. Hoewel tegenstander Danny vd Tol een liefhebber was van mooie spinballen, wist Jan makkelijk het spel van de tegenstander te ontregelen. Dat was een mooi punt weggesnoept. Chris had daar graag gelijk een voorsprong van gemaakt en speelde enkele uitstekende games tegen Marc Krikke. Uiteindelijk zwakte de focus toch wat weg in de 5e game waardoor het toch een 2-1 achterstand werd.

Daarna werd het een duidelijk dat VTV niet veel punten zou weggeven. Simon kreeg maar moeilijk kansen om in de wedstrijd te komen en Jan was er weliswaar soms dicht bij, maar de ervaring van de tegenstander was toch iedere keer doorslaggevend. Gelukkig wist Chris nog 1 punt te scoren in zijn laatste partij. Goed afgekeken van Jan wist ook hij het spel van Danny vd Tol te ontregelen en daarmee het 2e punt van de avond te scoren.

Volgende week thuis tegen hekkensluiter De Vaart, waar het belangrijk wordt een gat te slaan om op een veilige 3e of 4e plek te blijven.

Hilversum 26 – Elan 11: 1 – 9
Toni 1, Erik en Yvette 0

Vanavond ontdekten wij het ongekende talent van Erik: Het schoonmaken van de wedstrijdtafels met een speciaal op temperatuur getapt emmertje water met hoogstwaarschijnlijk een geheim ingrediënt voor het juist prepareren van een winnende tafel. Alleen helaas vergat hij dit ook bij onze eigen tafel te gebruiken. Ook de aanmoedigingen waren niet voldoende om eindelijk eens een winwedstrijd neer te zetten voor team 26. We konden het helaas dit keer geen thriller noemen 1 – 9 tegen ELAN is toch wel een hele fikse nederlaag. Het enige punt is gemaakt door Toni.

Yvette kwam bij haar tweede partij wel los, de tegenstanders hadden een zware kluif aan haar. Prachtige smashes en positiespel liet zij zien, maar helaas kon ze het net niet in een winpunt omzetten. Het dubbel van Erik en Toni was in de eerste game echt een dieptepunt, later klommen zij wel uit het dal, maar net te laat.

Erik moest ons helaas al vroeg verlaten, dus werd de evaluatie na de wedstrijd  maar gelaten voor wat het was. Gezellige derde helft met een teamschotel en een drankje maakte wel wat goed. Het was weer een latertje met een hoop leut en gezelligheid. Toni en Janneke sprongen om 2.00 uur samen met Johan Mulder uit team 12 die een 9-1 winst tegen Woerden hadden neergezet op de fiets om huiswaarts te keren. Dinsdag staat voor team 26 Bijmaat op de rol, opstelling Toni, Marius en Janneke. Gaat het ons dan lukken om te winnen??