Kees van Doorn onderstreept goede vorm met een hattrick

3e klasse: VITAC 2 – Hilversum 15: 5-5
Kees van Doorn 3, Jessie Hillebrand 1, Jasper Diekerhof 0, dubbel

Hilversum 15 moest het vrijdag 15 februari opnemen tegen VITAC in Wilnis. Hilversum staat er na 3 speelrondes niet best voor. Gedeeld laatste met WIK, dus er moesten vanavond punten bij elkaar gesprokkeld gaan worden. Temeer omdat er volgende week de degradatiewedstrijd Hilversum -WIK op het programma staat.

Kees van Doorn beet het spits af en hij wilde direct een signaal afgeven dat hij hier voor maar 1 ding kwam en dat was winnen. Kees was erg gedreven en geconcentreerd en hij won de wedstrijd in 4 games. Zijn 2e en 3e wedstrijd verliepen vlekkeloos, hij stond daarin geen game af. Kees heeft zijn 1e hattrick van het seizoen te pakken.

Nu was het de beurt aan Jessie, die direct mocht aantreden tegen de sterkste speler van VITAC (Bastiaan de Haan). Helaas was Bastiaan goed op dreef deze avond, alle spinballen en aanvallende backhand slagen vlogen op de tafel. Daardoor was Jessie vrij kansloos en verloor zij haar eerste partij. Jessie haar 2e partij ging een stuk beter, helaas verloor zij wel maar het had zomaar als het een beetje mee had gezeten de andere kant op kunnen vallen. Haar laatste wedstrijd wist zij in winst om te zetten. Het was een heerlijke wedstrijd om te zien zowel van beide kanten. Jessie pakt wederom een punt in de 3e klasse en weet zich goed staande te houden.

Jasper Diekerhof mocht als 3e aantreden, deze wedstrijd zal zoals later blijkt kenmerkend zijn voor de rest van de avond. Oftewel Jasper was erg wisselvallig, er werden mooie momenten met hele zwakke momenten afgewisseld. Daardoor kwam Jasper niet echt lekker in zijn spel de 1e wedstrijd. Er werd verloren in vijf games, in de vijfde game bleek er iets te knappen waardoor er weinig tot niks meer lukte. Toch weer iets mentaals, waar is het zelfvertrouwen gebleven die er op de dinsdagavond wel uit komt? Wie het antwoord weet mag het zeggen, in de 2e wedstrijd ging het ietsjes beter maar weer kwam Jasper net te kort op de cruciale momenten 11-9, 11-9 en 16-14. De laatste wedstrijd tegen Bastiaan de Haan was er eentje om snel te vergeten. In 3 games ging Jasper er kansloos af en stond Jasper wederom weer zonder een overwinning.

De dubbel werd knap gewonnen door Kees en Jessie, tactisch zat dit dubbel goed in elkaar. Na de puntendeling 5-5 was het nog erg gezellig in Wilnis. Volgende week vrijdag 22 februari staat de belangrijke wedstrijd tegen WIK thuis op het programma. Jessie zal deze wedstrijd uitvallen.

Door Jasper Diekerhof