Hilversum15 wint degradatiewedstrijd tegen Over ’t net

3e klasse,  Over ’t Net 4 – Hilversum 15:                4 – 6
Kees van Doorn 2, Johan Bollebakker 2, Jessie Hillebrand 1 en de dubbel (Jessie en Kees)

Vrijdag 15 maart stond er wederom een degradatiewedstrijd op het programma voor Hilversum. Na 6 speelrondes staat Hilversum 15 op een laatste plaats met twee punten achterstand op Over ’t Net en WIK.

Kees, kopman van Hilversum, begon de wedstrijd. Uit betrouwbare bronnen had Kees niet echt een goede voorbereiding gehad voor een gezellig avondje tafeltennis. Echter Kees liet zich niet kennen deze avond en hij won twee van de drie wedstrijden.

Nu was het de beurt aan Jessie, zij mocht aantreden tegen de sterkste speler van Over ’t Net. Jessie begint op een reuzendoder te lijken, want zij pakte weer knap een overwinning op een sterke tegenstander. Na deze knappe overwinning moest Jessie helaas twee keer de tegenstander feliciteren met de overwinning. Jessie pakt weer een winstpartij en zo houd zij zich knap staande in de 3e klasse.

Johan kwam ietsjes later binnen vanwege zijn werkzaamheden als kok en mocht als derde beginnen. Steeds meer en meer is de trainingsarbeid op de maandagavond terug te zien in Johan zijn spel. Ook Johan won zijn eerste partij, en daarna werd de dubbel ook nog in winst omgezet. Hilversum kwam daardoor op een 4-0 voorsprong, echter Over ’t Net kwam terug tot een 3-4. Nu mocht Johan het op gaan nemen tegen de sterkste speler, Johan speelde een sterke wedstrijd en hij sleepte zodoende zijn tweede van de avond binnen. Johan won er deze avond twee van de drie.

Zodoende heeft Hilversum 15 een belangrijke winst geboekt op naaste concurrent Over ’t Net. Met nog drie speelronden te gaan staat Hilversum 15 op een gedeelde vierde plaats met één punt voorsprong op nummer laatst WIK. Saillant detail, de laatste wedstrijd is tegen WIK in Kockengen.

Door Jasper Diekerhof