Hilversum 15 verkeert in degradatienood

Vrijdag 22 februari werd de degradatie wedstrijd tussen WIK en Hilversum gespeeld, Hilversum staat op de ranglijst 2 punten voor op WIK. De grootste vraag van de avond was of Jasper Diekerhof van de 0 af zou komen?

Kees van Doorn kopman van het team begon als eerste en hij won zijn wedstrijd na een moeizame start. De tweede wedstrijd begon Kees direct geconcentreerd en deze partij werd dan ook vrij gemakkelijk gewonnen. De laatste wedstrijd die Kees speelde duurde maar liefst 25 minuten. Een compliment voor de tegenstander mag hierbij gemaakt worden, met veel geduld dreef hij Kees om tot het uiterste te gaan. Echter in de vijfde game ging het lichtje uit bij de tegenstander en won Kees vrij gemakkelijk. Kees schrijft er weer een hattrick bij en hij neemt team 15 op sleeptouw voor eventuele handhaving in de 3e klasse.

Nu was het de beurt aan Jasper Diekerhof, hij begon vrij goed aan de wedstrijd maar zodra er winkansen in het vizier komen slaat Jasper dicht. De eerste wedstrijd werd in vieren verloren, de tweede wedstrijd ging met vlagen goed. Jasper won de tweede game met goed en verzorgd aanvallend spel, echter de derde en vierde game weer kansloos eraf. De laatste wedstrijd is typerend voor het tot nu toe vertoonde spel van Jasper in deze competitie. Jasper kwam met goed spel op een 2-0 voorsprong in games. In de derde game leek er geen vuiltje aan de lucht, het werd 10-5. De tegenstander had het eigenlijk al opgegeven en hij sloeg op elke bal, helaas voor Jasper ging elke bal raak. Het werd 10-10, daarna nog 2 matchpoints maar het mocht niet baten Jasper verloor de derde game met 14-12, waarna de mentale kwestie weer op ging spelen en ook de vierde en vijfde game ging naar de tegenstander. Jasper Diekerhof heeft een overwinning nodig om eindelijk eens over het dode punt heen te komen.

Johan Bollebakker mocht als derde aantreden, zijn eerste wedstrijd verliep goed. Johan was gretig en wilde laten zien wat hij op de training allemaal geleerd heeft. Het is goed te zien dat er veel op service is getraind op de maandagavond bij Arnoud en Ilan. Johan wisselde die namelijk goed af met kort, lang en de welbekende uitspraak WISSELPUNT kwam ook weer langs. Doordat Johan zijn service goed liep kon hij druk houden op de tegenstander met goed aanvallend spel. Johan won deze wedstrijd dan ook zeer verdiend. In de tweede wedstrijd had Johan support van een aantal vrienden. Echter in deze wedstrijd ging Johan vrij kansloos ten onder. De laatste wedstrijd van Johan verliep niet zoals hij zelf had gehoopt, de tegenstander was ontketend en de spinballen vlogen om Johan zijn oren. Helaas verloor Johan deze in drie games, en hij nam plaats in de stoel naast Jasper die nog aan het balen was van zijn derde game (10-5).

Tussendoor werd de dubbel nog gewonnen door Kees en Johan. Na de eerste helft van het seizoen staat Hilversum 15 op een vijfde plaats met twee punten voorsprong op de nummer laatst. Echter moeten er meer punten bij elkaar gesprokkeld gaan worden aangezien ook de slechtste nummers 5 degraderen. Jessie Hillebrand kan terug kijken op een goed debuut in de eerste seizoenshelft, Johan Bollebakker heeft de eerste seizoenshelft zijn doelstelling behaald door zijn winstpartijen mee te pikken. Kees van Doorn is met verve de kopman van het team, elke wedstrijd geeft hij het goede voorbeeld. Grootste vraag blijft, wanneer gaat Jasper van de 0 af?

3e klasse, Hilversum 15 – WIK 3: 5-5
Kees van Doorn 3, Johan Bollebakker 1, Jasper Diekerhof 0 en de dubbel