Hilversum 15 speelt zich in de laatste speelronde veilig

3e klasse        WIK  3 – Hilversum 15        6 – 4
Kees van Doorn 3, Jessie Hillebrand 1, Johan Bollebakker 0

De laatste wedstrijd van de voorjaarscompetitie draaide voor Hilversum uit op een thriller. Op voorhand wisten de heren en dame van team 15 dat er minimaal vier punten nodig waren om in ieder geval geen laatste te worden in de poule. Met vier punten was nog niet alles behalve zeker dat degradatie ontlopen zou worden, aangezien ook nummers vijf kunnen degraderen.

Hilversum 15 moest aantreden tegen directe concurrent WIK uit Kockengen, aan het begin van de avond stond Hilversum op een vierde plaats. De marge op de nummer vijf WIK en nummer zes Over ’t Net bedroeg drie punten. Met deze voorsprong in gedachte begon Hilversum stroef aan de wedstrijd.

Kees nam zoals vaker dit seizoen het team op sleeptouw, Kees maakte in zijn eerste twee partijen geen fouten. Helaas hadden Jessie en Johan te maken met het Jasper syndroom door minimaal te verliezen in vijf setters. WIK nam hierdoor een 6-2 voorsprong en het geloof in directe handhaving nam toe bij de WIK-ers. WIK had namelijk nog 1 punt nodig om Hilversum voorbij te gaan op de ranglijst.

Jessie en Kees stonden voor de moeilijke opgave om de broodnodige punten te maken voor handhaving. Jessie begon zenuwachtig aan haar wedstrijd, maar nadat Jessie haar zenuwen onder bedwang had pakte zij het derde punt van de avond voor team 15. Tussenstand 6-3, aan Kees de taak om het vierde punt binnen te slaan, of was het nou schuiven. Het publiek van WIK ging achter het team staan, Kees die zich niet snel van zijn stuk laat brengen speelde het spelletje met het publiek mee. Kees won zijn laatste partij en zo was er opluchting bij Hilversum, want ondanks het verlies waren de vier punten binnen.

Nu was het afwachten begonnen of dit genoeg zou zijn voor directe handhaving, na het zien van de uitslagen (zaterdagmiddag) blijkt dat andere concurrent Over ’t Net met 5-5 gelijk heeft gespeeld bij Elan. Hilversum 15 is hierdoor vierde geworden met 1 punt voorsprong op WIK en 2 punten voorsprong op Over ’t Net. Handhaving is een feit, de dame en heren van team 15 gaan het volgend jaar weer proberen in de derde klasse.

Team 15 wenst iedereen die gaat bekeren succes toe… Het najaarsseizoen is het team weer te volgen met geschreven stukjes over het wel en wee in de competitie.

Door Jasper Diekerhof