Hilversum 15 speelt voor de 5e keer gelijk

3e klasse, HILVERSUM 15 – ELAN 5                  5-5
Kees van Doorn 2, Johan Bollebakker 2, Jessie Hillebrand 1

Vrijdag 22 maart stond er voor Hilversum 15 de wedstrijd tegen Elan uit Baarn op het programma. In deze knotsgekke poule kan het nog alle kanten op, voorafgaand aan de wedstrijd stond Hilversum op een gedeelde vierde plaats in de poule.

Jessie begon voor Hilversum aan de wedstrijd, helaas verloor Jessie haar eerste partij. In de tweede partij van de avond trok Jessie wel aan het langste eind. Echter de laatste partij van de avond werd helaas ook verloren. Toch hield Jessie weer een winstpartij aan de avond over, en kan zij er weer eentje bij haar totaal optellen. Voor het eerste seizoen 3e klasse houdt Jessie zich knap staande.

Kees trad deze avond als tweede aan, dit deed hij weer met verve. Kees won zijn eerste partij, de tweede ging verloren. Maar de derde partij trok hij toch weer aan het langste eind. Zo kwam Kees deze avond op een totaal van twee winstpartijen. Kees was tevreden maar had toch liever een drietje achter zijn naam zien staan. Volgende week nieuwe kansen tegen de koploper VITAC uit Vinkeveen.

Nu was het de beurt aan Johan om Hilversum op een voorsprong te zetten. Johan had naar eigen zeggen maandag weer heerlijk getraind. Hij stond al de hele week te trappelen om weer een wedstrijd te mogen spelen. Johan verkeerd in bloedvorm en dat laat hij ook achter de tafel zien. Zo won hij zowel zijn eerste als tweede partij, helaas moest Johan in vijven zijn meerdere erkennen in de sterke Rinie van der Heiden (won er 3 deze avond).

Na deze 5-5 neemt Hilversum 15 de vijfde plaats in met 1 punt voorsprong op Over’t Net. In deze knotsgekke poule kan het nog alle kanten op. Zo staat WIK een punt boven Hilversum, en het verschil op de nummer drie en twee bedragen respectievelijk vier en vijf punten. VITAC staat op een verschil van negen punten, met nog twee wedstrijden te gaan kan het dus nog alle kanten op voor Hilversum 15. Maar het toverwoord blijft handhaving.

Door Jasper Diekerhof