Hilversum 15 lijkt degradatie te ontlopen

3e klasse          Hilversum 15 – Vitac 2 5-5
Kees van Doorn 3, Johan Bollebakker 2, Jasper Diekerhof 0

Hilversum 15 trad op 29 maart aan tegen de koploper in de derde klasse I. Al gauw liet Vitac zien dat zij graag naar de tweede klasse willen promoveren. Kees won de eerste partij van de avond, daarna gingen de volgende vier partijen richting Vitac. Na een tussenstand van 1-4 brachten Kees en Johan de stand terug tot 3-4. Jasper die helaas weer geen wedstrijd wist te pakken ging zoals gebruikelijk ten onder met minimale verschillen. Jasper verloor met 14-12 in de vijfde game. In zijn laatste wedstrijd werd met 11-8 verloren ondanks coachwerk van Alex Halsema.

Johan onderstreepte zijn goede vorm door zijn laatste partij winnend af te sluiten. Zodoende had Johan weer een tweetje achter zijn naam staan en de tussenstand was nu 4-5.

Kees speelde zijn laatste wedstrijd niet geheel geconcentreerd, wat zijn teamgenoten niet van hem gewend zijn. Normaal is Kees van het begin af aan bij de les, helaas stond Kees de eerste drie games niet geconcentreerd te spelen. Hierdoor moest Kees een 2-1 achterstand in games goedmaken. De vierde game kroop Kees door het oog van de naald, wegens vermeend onsportief gedrag gaf de tegenstander de vijfde game weg. Dit bracht de eindstand van 5-5 op het bord.

Wegens het schrijven van dit stukje heeft Hilversum nu 3 punten voorsprong op zowel WIK als Over ’t Net. Alleen zijn de uitslagen van vrijdag 29 maart nog onder voorbehoud. Hilversum speelt de laatste wedstrijd tegen WIK in Kockengen, Hilversum 15 heeft alles in eigen hand voor handhaving.

Door Jasper Diekerhof