De 72 uur (en een beetje) van Hilversum 19

Binnen 72 uur mocht Hilversum 19 tweemaal aantreden. Zowel de vrijdag als de maandag mocht er gespeeld worden, waarmee het als een van de eersten de helft van de competitie bereikte.

Hilversum 19 – Fletio 1 :  6-4
Leander 3, Chris 0, Wietse 2 en de dubbel (Leander en Chris)

Terwijl Fred mocht ervaren hoe het is om onderdeel uit te maken van de griepgolf die Nederland aandoet en Oscar een verjaardagsfeestje belangrijker vond (wat is er nu belangrijker, je team of je eigen verjaardag…) werd er gelukkig al snel een invaller gevonden. Wietse die sinds dit seizoen weer zijn rode haren laat zien op de club, blijkt een gewilde invaller. Zo is ook ons team erg blij met zijn bijdrage.

Voor de schrijver blijkt het erg lastig te achterhalen hoe het wedstrijd verloop precies ging, misschien omdat er ook genoeg redenen zijn om de wedstrijd voor hemzelf te vergeten. Waar Leander slechts enkele momenten het moeilijk had, maar toch al zijn 3 partijen binnen sleepte, had Chris duidelijk zijn avond niet. Te weinig trainingsuren resulteerde in een gefrustreerd balgevoel. Het is dankzij hard zwoegen dat de dubbel partij wel in 5en binnen gehaald werd. Wietse die druk op 2 tafels aan het spelen was wist ondanks het zweet in zijn ogen netjes 2 partijen te winnen. Als een waar sportman baalt hij nu nog steeds van zijne enige verliespartij van de avond. Verliezen is altijd pijnlijk.

Diezelfde week bleek dat de nummer 1 van de poule, TTV Nieuwegein, punten had laten liggen. Waarmee Hilversum 19 een gedeelde eerste plek binnenhaalde. Onderling resultaat is wel in het voordeel van Nieuwegein…

TOVO 2 – Hilversum 19 : 3-7
Leander 3, Oscar 2, Chris 1 en de dubbel (Leander en Oscar)

Gedurende het weekend werden de spieren gemasseerd en warm gehouden opdat er maandag weer gespeeld kon worden. Helaas was Fred nog steeds ziek, maar het feestje van Oscar was ondertussen ook net afgelopen en dus deze keer weer wel van de partij. Hoewel het een uit wedstrijd betrof, voelde het toch als thuis spelen. Helemaal omdat het team gewend is op maandag onder toezicht van Arnoud te trainen. Deze keer mochten we na het omkleden de andere zaal in om tegen TOVO te strijden. Hierdoor was er wel veel tijd om uitgebreid warm te spelen vooraf.

Hilversum ging voortvarend van start. Binnen korte tijd stond er 0-5 op het bord. Maar toen kwam er toch daadwerkelijk wat zand in de motor. TOVO vond het zelf tijd worden om wat punten te sprokkelen. Er zat ondanks de achterstand een ware TOVO fanclub klaar inclusief een blik coaches die Hilversum 19 wel vaker hadden zien trainen op maandag en snel genoeg zwakke plekken wisten aan te wijzen. Zo stond het opeens 3-5. Er gingen zelfs geluiden op binnen TOVO dat het wel een 5-5 zou worden. Blijkbaar was dat genoeg voor Leander en Oscar om zich eens achter de oren te krabben wat resulteerde in de eindstand 3-7.

Het team wacht nu in spanning af wat TTV Nieuwegein aanstaande donderdag gaat presteren. Veel punten verschil zal dat waarschijnlijk niet opleveren, wat betekent dat het een heel spannende 2e helft van de competitie gaat worden.

Een feestende Oscar Timmers