Verslag week 5 regionale senioren competitie

De meeste teams wilden goed scoren om te zien waar ze staan halverwege de competitie.

VTV 11 – Hilversum 17:  4-6
Duco Lieste (invaller) 3, Wietse van der Hoop 2, Kees van Doorn 1

Maandag 17 februari stond de uitwedstrijd tegen VTV uit Nieuwegein op het programma. De heren van Hilversum 17 waren doordat Jasper Diekerhof met griep op bed lag en Johan Bollebakker werkverplichtingen had, genoodzaakt om een beroep te doen op super sub Duco Lieste.

Duco zou wat later bleek een belangrijke rol gaan spelen in de uitslag, hij kon maar liefst drie keer felicitaties in ontvangst nemen van de tegenstanders. Duco zowel invaller als reporter op locatie (om stukje te schrijven) scoorde een puike hattrick en hij nam de helft van de punten voor Hilversum 17 voor zijn rekening. De heren van team 17 waren hem hier erg dankbaar voor.

Wietse lijkt ook steeds meer in zijn spel te komen, hij nam 2 punten voor zijn rekening. Naar horen zeggen met het welbekende alles of niets spelletje van Wietse. Misschien iets meer rust in zijn spel en het worden hattricks Wietse??? Maar al met al een knappe prestatie van Wietse om er 2 winstpartijen uit te slepen.

Het was niet de avond van Kees, in de middag had Kees een rare beweging gemaakt. Tja op zo’n leeftijd moet je ook geen rare capriolen meer uithalen meneer van Doorn. Wat dus resulteerde in een lichte blessure. Helaas kon Kees dus niet veel stappen zetten achter de tafel en het werd een lange en zware avond voor hem. Hierdoor kwam er ook een eind aan Kees zijn 100%. Op karakter wist Kees er 1 winstpartij uit te slepen waardoor de heren van team 17 een 6-4 overwinning boekte.

Na 5 speelrondes staat Hilversum 17 gedeeld eerste met TTVN uit Nieuwegein, dat het spannend is en word mag duidelijk zijn. Nummer 3 VTV volgt op 7 punten en lijkt afgehaakt te zijn voor het kampioenschap. Saillant detail, TTVN scoorde de laatste 3 wedstrijden beduidend beter dan Hilversum 17. Waardoor TTVN constanter overkomt, maar Hilversum door het onderlinge resultaat 7-3 voor Hilversum aan kop staat.

Gaat Hilversum 17 na degradatie direct terug naar de 3e klasse, of word het volgend seizoen weer 4e klasse. Wij houden jullie op de hoogte door elke week weer een verslagje in te sturen.

Geschreven door: Jasper

Hilversum 23 – Shot 10: 3 – 7
Chris 2, Jan 1, Simon 0

Opdracht voor deze avond was om zoveel mogelijk punten schrapen tegen Shot, welke zich kandidaat heeft gesteld voor het kampioenschap. Vooral omdat alle andere wedstrijden voornamelijk in een gelijkspel zijn geëindigd is dit de wedstrijd om het verschil te maken met andere teams die strijden voor lijfsbehoud.

Chris opende de wedstrijd wederom met een winstpartij. Hoewel dat makkelijk leek te gaan na 2 simpele games, werd Chris toch wel gemakzuchtig. Gelukkig in de 5e weer scherp om het eerste punt voor het team te pakken. Altijd fijn om (even) tegen een voorsprong aan te kijken. Helaas was die voorsprong snel omgezet in een 1-4 achterstand. Jan mocht tegen deze lastige tegenstanders geen pottenbreken. Simon kwam zowel in zijn enkelspel als het dubbel met Chris helaas ook niet tot scoren.

Hierna ging het gelukkig weer wat beter. Chris wist zijn 2e wedstrijd alle games scherp te blijven en gaf geen game weg. Jan op zijn beurt wist daarna ook weer trouw een punt voor het team te scoren. Even zou het dan nog spannend worden om het 4e punt te scoren in de laatste wedstrijd van de avond. Helaas viel deze thriller na spannende rally’s in 5 games in het voordeel van Shot.

Hoewel de potentiële degradanten nog moeten spelen, lijkt lijfsbehoud wederom goed mogelijk doordat er 9 punten voorsprong is op de nummer 5.
Hilversum 25 – Woerden 9: 5 – 5
Janneke 3, Erik 1, Marius 1

We treden op vrijdag 21 februari aan tegen de nummer 2 van de poule, uit het gesprek met onze tegenstanders
begrijpen we dat zij het idee hebben naar de stand van zaken dat zij makkelijk, minimaal 8-2, van ons kunnen
winnen en dus de nummer 1 positie van Hoogland kunnen overnemen. Maar naarmate de wedstrijd vordert komen
zij terug van hun idee, ze snappen echt niet dat wij er zo beroerd voor staan. Erik wint, Marius wint en Janneke wint
Respectievelijk 1, 1 en 3. Een 5-5 uitslag, voor Hilversum 25 een heel goede uitslag, voor Woerden 9 een beroerde
uitslag. Wat ons als team 25 van het hart moet is dat we wel ontzettend gezellige tegenstanders aan Woerden hebben.
De belofte vanuit ons is dat we de koplopers Hoogland het vuur aan de schenen gaan leggen de aankomende uitwedstrijd,
alleen al voor Woerden en natuurlijk ons eigen ego.

Team 12 moest tegen Gispen, speler Johan Mulder moest een dubbelslag spelen bij team 9, helaas pakte dit alles niet
goed uit. Bij beide teams moest hij helaas zijn spel staken i.v.m. een vervelende knieblessure. Sorry mannen.

Geschreven door: Janneke Mulder