Verslaggeving van week 4 bij de senioren in de regio

Waar er zware strijd geleverd werd met gelijkspel als uitkomst.

Hilversum 17 – Woerden 7: 5 – 5
Kees 3, Wietse 1, Johan 0 en de dubbel

Vrijdag 14 Februari op de dag van de liefde werd er in Hilversum gewoon getafeltennist, niets dates of vrouwen in het publiek.. gescoord moest er worden. Hilversum 17 mocht het opnemen tegen Woerden, een geduchte tegenstander. Woerden kwam in de sterkste opstelling en volgens Kees was dit de moeilijkste avond van hem tot nu toe (nog steeds 100% score door van Doorn).

Johan mocht beginnen en werd er in zijn eerste wedstrijd in 3en afgeknald, daarna speelde hij gelukkig een stuk beter. Toch was het niet zijn avond en verloor hij zijn andere 2 wedstrijden beide in de 5de game met kleine verschillen. Balen deed hij zeker, ondanks zijn gefaalde prestaties van de avond toch met Kees samen de dubbel binnen gesleept (ook in de 5de game) en zo staan Kees en Johan toch mooi 3 uit 4 op de dubbels dit seizoen.

Wietse had het net als Johan knap lastig deze avond maar wist er door goed spel en zelfvertrouwen er toch een punt uit te halen door in 5 games te winnen. Door al die lange wedstrijden werd het een late avond, wat Wietse niet weerhield om maar weer eens zijn beruchte vlammetjes met mayonaise te bestellen, bij deze bent u gewaarschuwd: niet aan zijn vlammetjes komen dan bijt hij in je vinger.

Kees deed zijn werk weer en scoorde een hattrick ondanks dat hij in 1 match maar liefst 6 tegen match points wist om te buigen tot een overwinning. Kees speelde vertrouwd spel (hoe kan dat ook anders) en vermaakte zich prima deze avond. Ondanks een lastige tegenstander toch tevreden met een 5 – 5. Kampioen worden wordt steeds lastiger maar we zullen het gaan zien.

Veenland 2 – Hilversum 23: 5 – 5
Chris 2, Jan 1, Simon 1 en de dubbel

In de stromende regen werden Jan en Simon opgehaald. Hoewel chauffeur Chris geen idee had waar Wilnis lag, bleek de route over de N201 niet al te ingewikkeld en hielp de betrouwbare route app van Simon wederom op het laatste stukje. Tijdens de rit werd er uiteraard al weer flink gepraat over de huidige resultaten in de competitie. Zou het lukken om genoeg punten te scoren om dit team te laten handhaven?

Chris liet in ieder geval zien dat zijn doel zoveel mogelijk punten scoren was. In 3 snelle games kwam de tegenstander geen moment in zijn spel. Nu maar afwachten of deze ‘shock and awe’ tactiek werkte. Helaas niet geheel, want Jan en Simon verloren hun eerste partijen. Gelukkig was het dubbel van Chris en Simon deze keer scherp genoeg om een puntje bij te schrijven. Met een 2-2 als tussenstand als resultaat.

Tijd om de ‘shock and awe’ tactiek van Chris verder te manifesteren. Dit lukte niet helemaal volgens planning want er waren 5 sets nodig en na enkele zenuwachtig geplaatste ballen door Chris werd er dan toch net op tijd trefzeker de partij winnend afgesloten. Helaas beten Simon en Jan wederom in het stof en werd de voorsprong weer een achterstand.

De laatste 3 wedstrijden werd voor een andere tactiek gekozen. Jan ging een borrel halen en Simon werd niet gecoached. Prompt wist Simon zijn laatste wedstrijd te winnen in 3 games en wist daarmee 11% te stijgen met zijn percentage. Altijd fijn om van die hatelijke 0% af te zijn natuurlijk. Na de mooie overwinning van Simon wist Chris helaas zijn laatste partij niet te winnen. De eerste hattrick doet dus nog even op zich wachten. Een mooie afsluiter was de winstpartij van Jan, waarmee het team voor de 3e keer op rij een gelijkspel speelt. Deze keer voelde het gelijkspel als overwinning en werd dat uit en thuis nog even met een drankje overdacht.