Veel spannende potten op 4e Super Saturday

Frank Rengenhart1e divisie, Hilversum 1 – Scylla 2: 6-4
Frank Rengenhart 2, Tycho Dekkers 2, Arnoud Meijer 2

Na een moeizaam begin, waarin het vlaggenschip van Hilversum tegen een 3-1 achterstand aan keek, kwamen ze sterk terug en konden zodoende de overwinning uit het vuur slepen. Frank speelde de hele dag uitstekend en ook tegen Langeveld leek niets hem nog in de weg te staan na een 2-0 voorsprong. Langeveld kreeg echter steeds meer grip op het spel van Frank, waardoor Scylla toch nog een puntje extra af kon snoepen. Concurrent Avanti is dankzij een 8-2 overwinning op Pecos nu genaderd tot 2 punten. Met in de laatste speelronde Avanti – Hilversum belooft dit op voorhand al een kraker te worden.

Lars Adema2e divisie, Hilversum 2 – Scylla 3: 6-4
Jelle Goossens 3, Lars Adema 2, Wilfred Schipper 0 en de dubbel

In de strijd om het kampioenschap in de 2e divisie deed het tweede team geen goede zaken. Jelle scoorde met geweldige inzet weer een hattrick en ook Lars liet zien dat hij nog steeds in bloedvorm is met twee overwinningen. Wilfred kon niet zijn gebruikelijke niveau etaleren, ook al verloor hij van zowel Boekkooi als Kraij in de 5e game. Dankzij deze kleine overwinning staat concurrent Scyedam 1 nu 1 punt voor op het Hilversum 2. Lars zal komende weken genieten van een welverdiende vakantie, Wouter Schoeber zal proberen het team verder naar het kampioenschap te loodsen.

Brenda Vonk2e divisie, Hilversum 3 – SKF 1: 1-9
Hans den Blanken 1, René Arbon 0, René van de Velde 0

Het krachtsverschil tussen Hilversum 3 en SKF 1 was duidelijk te groot, getuige het feit dat 8 van de 10 wedstrijden in 3 games werden gespeeld. Enkel Hans wist 4 games af te snoepen van SKF, dat met Brenda Vonk een uitstekende invalster had. Hans nam bij een 2-1 achterstand en 8-8 voor het eerst van zijn leven een time-out tegen Dicky de Jong, met succes. De game ging met 11-8 naar Hans toe en in de beslissende game won hans gedecideerd met 11-3. SKF deed goede zaken in hun strijd met Argus om het kampioenschap, Hilversum zag HTC langs zij komen door een overwinning op US. Met nog een beduidend makkelijker programma heeft het 3e team alles in eigen hand om handhaving in de laatste 3 wedstrijden veilig te stellen.

Donald Hessing3e divisie, Hilversum 4 – TTV Middelburg 2: 7-3
Donald Hessing 2, Tjarko Bosma 2, André Louwen (invaller) 3

Supersub André liet zien dat hij ondanks een gebrek aan trainingsuren het spel nog niet is verleerd. Zonder een game te verliezen wist hij van alle Middelburgers te winnen, waarbij zelfs lange smashrally’s in het voordeel van Adnré eindigden. Marinissen stond een grotere overwinning in de weg, hij wist zowel van zowel Tjarko als Donald te winnen. Dankzij deze nuttige overwinning staat dit team zo goed als veilig en kan het zelfs naar boven kijken om eventueel nog een 2e plaats in de poule te bemachtigen.

Elisa Stuveling1e divisie, dames 1 – De Treffers (R) 1: 5-5
Guusje Hendriks 3, Elisa Stuveling 2, Kelly Leideritz 0

Het gelijkspel tegen De Treffers betekent vrijwel definitief afhaken in de strijd om het kampioenschap met Scyedam. Met 5 punten achterstand lijkt het gat te groot te worden om nog echt een bedreiging te vormen. Guusje en Elisa lieten wederom zien dat zij tot de betere speelsters van deze competitie behoren, door samen weer 5 punten binnen te halen, ondanks de 3-1 achterstand na de dubbel. Kelly heeft haar draai nog altijd niet gevonden en kwam niet tot gamewinst. Anissa Schoonbrood speelde verdienstelijk met haar overwinning op zowel Kelly als Elisa.

Patrik RoestKampioensgroep, Jongens 1 – Scyedam 1: 5-5
Martin Hamel 3, Ilan Meijer 1, Patrik Roest (invaller) 1

Patrik Roest, die zelf ’s ochtends al 4 partijen in zijn eigen Landelijk B team had gespeeld, speelde verdienstelijk en wist zeer knap 1 partij te winnen van Bos. Ook tegen Nowé waren er kansen op meer voor Patrik, maar hij verloor de laatste 2 games met het kleinst mogelijke verschil. Alle complimenten voor het spel van Patrik, in het bijzonder van een zeer sportieve tegenstander Nowé. Martin wist knap een hattrick te scoren, zodat hij weer boven de 50% komt te staan. Ilan is nog steeds zoekende naar het gevoel, at niet vreemd is na een langslepende blessure. Na 7 speelrondes staat dit jongensteam op een 7e plek in de kampioenspoule, wat betekent dat zij de playdowns in gaan.

Heleen HopLandelijk B, Jeugd 2 – Scylla 2: 9-1
Patrik Roest 3, Sander van Buul 3, Heleen Hop 2 en de dubbel

Het talententeam van Hilversum haalde dik uit tegen de nummer 6 van de competitie. Alleen Heleen moest een puntje af staan, de andere partijen werden zonder al te veel strubbelingen binnen gehaald. Aangezien HBC met 7-3 verloor van FVT weten de youngsters een 2e plaats in de poule te bemachtigen. FVT zal te ver weg staan om nog een serieuze bedreiging te vormen, de strijd met HBC om plek 2 zal pas in de laatste competitieronde beslist worden als deze 2 teams in Heemstede de degens zullen kruisen.