Prognose landelijke senioren teams voorjaar 2013

Eindelijk zijn ook de landelijke teams van Hilversum halverwege de voorjaarscompetitie.

En hoe ziet dat er uit…:

Dames 1 doet het prima.
In de 1e divisie staan ze na de laatste winst op US stevig op de 2e plaats. Drie puntjes achter op de koploper Scyedam, hoewel ze die in de onderlinge confrontatie wisten te verslaan. Als Kelly en/of Elske van ons wat meer aanmoedigingen mogen verwachten (Elisa en Guusje met respectievelijk 100% en 93% hebben dat nauwelijks nodig) is promotie nog steeds een reële optie.

Heren 1.
Het lijkt een missertje of sluipt er toch onzekerheid in…? Het verlies thuis tegen concurrent Avanti met 6 – 4 kwam niet echt goed uit. Heren 1  staat optisch gezien halverwege de competitie nog riant aan kop.13 Punten voorsprong.  Maar er is voor concurrent Avanti nog een wedstrijd in te halen. Niet versagen is het motto en ieder puntje blijft van belang bij de reële promotiekansen richting Eredivisie.

Heren 2.
Onder de bezielende leiding van Jelle (Goossens) is dit team in de 2e divisie geweldig bezig. Gedeeld eerste met Scyedam 2. Jelle heeft toegezegd dat “het wel goed komt” . En daar vertrouwen we dan maar op. En als mede dankzij onze aanmoedigingen hun “vechtersmentaliteit” net zo optimaal blijven benutten als tegen US, (Lars was weer ouderwets bezig) dan …….. nog een 1e divisieteam?

Heren 3.
Dit team is met Hans (den Blanken), Raymond (van Putten), Rene (van de Velde) en Rene (Arbon) bezig boven zichzelf uit te stijgen. Gepromoveerd vanuit de 3e divisie staan ze nu op een keurige 4e plaats. De concurrentie (HTC) ligt wel op de loer (2 punten achter op Hilversum). Met jullie jeugdig elan geen punten morsen is het motto.

Heren 4.
Ook al zo’n verrassing. Gepromoveerd vanuit de Hoofdklasse (dat nooit weer) naar de derde divisie.  Het draait met Donald (Hessing), Jan (Dubelaar), Tjarko (Bosma) en Robert (van de Horst) goed mee in hun poule Geen vuiltje aan de lucht; ze worden 2e, 3e of 4e. Gezien hun ambitie………!

Percentagebeker update:
De opmerking bij het verslagje “stand van zaken in de afdelingsklassen” verdient een aanpassing. Er werd gemeld dat Duco Lieste en Wietse van de Hoop hun 100% competitieresultaat mochten koesteren. Elisa Stuveling kan en mag zich nu ook bij dit illustere gezelschap voegen.

Namens het wedstrijdsecretariaat,
Jan Kroon