Nieuwe teamsokken levert Hilversum 1 twee punten op

Net als twee weken geleden werd er afgereisd naar Zoetermeer voor de derde uitwedstrijd van dit seizoen. Ditmaal tegen de reserves van DeBoer Taverzo, die aantraden met vader Jonah en zoon Ivan Kahn en Patrick Bruijne. Hilversum stond er wel met een volledig team, maar op en top fit waren zij niet. Elwin had nog een trainingsachterstand door zijn coronabesmetting en Arnoud was nog lang niet fit, nadat hij donderdag nog met koorts op bed lag. Gelukkig hadden zij wel de lang verwachte nieuwe teamsokken, wat hun sterkte om enkele punten mee naar Hilversum te nemen.

Vooraf was het de bedoeling om Mick niet tegen Johan Kahn te laten spelen en nadat de opstellingen ingeleverd waren, kwam dit ook uit. Daardoor moest Arnoud tegen de twee sterkste spelers spelen, om te beginnen tegen Jonah. De eerste game ging gelijk op, waarbij het geluk duidelijk aan Arnouds zijde was. Arnoud kreeg weinig vat op de goed geplaatste spinballen van Jonah en verloor met 12-10. Jonah kreeg vervolgens steeds meer vat op de rally en de lange service van Arnoud, waardoor de tweede en derde game duidelijk naar Jonah gingen. Elwin begon vervolgens tegen Ivan Kahn zeer voortvarend en wist 6-0 voor te komen. De eerste game ging met goed aanvallend spel dan ook terecht naar Elwin, die deze lijn in de tweede game door kon trekken. Ivan gaf zich niet zomaar gewonnen, knokte zich terug in de wedstrijd en even leek de wedstrijd volledig te kantelen. Ivan won de derde game, de vierde overtuigend (na een 7-0 voorsprong) en kwam de beslissende game zelfs met 3-0 voor. Ditmaal was het Elwin die bleef knokken en hij maakte er echt een wedstrijd van. Hij wisselde van tafelhelft met een 5-4 voorsprong en wist deze voorsprong langzaam aan uit te breiden. Met 11-7 wist Elwin hiermee ook zijn eerste wedstrijd in de eredivisie van dit seizoen te winnen.

Mick had vervolgens de mogelijkheid om tegen Patrick Bruijne de kans om Hilversum met een voorsprong de rust in te sturen. Na een makkelijk begin (6-0), kwam Patrick terug, maar wist Mick (dankzij een foute service van Patrick op gamepoint) toch de game met 11-9 binnen te slepen. De tweede game eindigde met dezelfde cijfers, echter ditmaal voor Bruijne. Het vervolg van de wedstrijd was rommelig van beide kanten. Met relatief veel missers en kansen over en weer wist Mick de 3e game met het kleinst mogelijke verschil te winnen, maar Patrick weer de vierde game. De vijfde game leek dan toch eenvoudig naar Mick te gaan dankzij een goede start (4-0), maar ook nu weer bleek de strijd zeer gelijkwaardig. Bij de stand 11-11 hadden beide spelers een matchpoint gehad, maar was het uiteindelijk Bruijne die met 13-11 zegevierde. Na de pauze leek Elwin zijn goede spel door te kunnen trekken tegen Jonah, maar na winst in de eerste game was het Jonah die het spel dicteerde. In de drie opvolgende games kreeg Elwin geen controle meer over de rally en ging de overwinning terecht naar Jonah.

Arnoud moest vervolgens tegen Bruijne en duidelijk was dat beide spelers niet fit waren. Hier en daar kwam er een mooie rally op tafel, maar het was voornamelijk een wedstrijd om zo weinig mogelijk simpele fouten te maken. Arnoud kwam twee maal terug van een achterstand in games, maar in de beslissende vijfde game was het Bruijne die sterk begon en deze achterstand kwam Arnoud niet meer te boven. Mick speelde zijn laatste enkelwedstrijd tegen Ivan overtuigend en kwam terecht 2-0 in games voor. Mick wist Ivan steeds verder naar achteren te dringen, waardoor hij het spel duidelijk kon bepalen. Een kleine opleving van Ivan, waardoor hij de derde game won, bracht Mick niet aan het wankelen en Mick haalde het tweede punt van de dag binnen door met 11-7 de vierde game te winnen. Elwin en Mick mochten vervolgens nog dubbelen tegen Arjan (de broer van Elwin) en Ivan, maar dit dubbel ging in vier games verloren.

Na 5 weken geen thuiswedstrijd te hebben gespeeld, mag het team volgende week eindelijk weer een keer thuis spelen. WELYNQ/TTV Maashorst is dan de tegenstander met onder andere oud-Hilversummer Nolan Schultz. Of hij mee zal doen is de vraag, aangezien ook bij dit team 3 buitenlanders op papier staan die veel mee spelen. Zoals iedere week is ook dan weer het doel om één of meerdere punten aan het totaal toe te voegen.