Moeizame overwinning Hilversum 2 op Avanti

Hilversum-2-Arnoud-Elwin-Mick

Na bijna een jaar mochten Elwin Huiden, Mick de Vette en Arnoud Meijer wederom in de eerste divisie hun wedstrijden spelen. Het trio zou op papier een duidelijke overwinning moeten kunnen behalen. Deze kwam er wel, maar het ging beduidend minder makkelijk dan gehoopt.

Elwin moest direct beginnen tegen Ronald Vijverberg, een speler waar Elwin nog niet eerder van had gewonnen. De slim serverende Vijverberg dwong Elwin tot veel fouten in zijn return. De wedstrijd kon beide kanten op gaan toen het aan kwam op een 5e game. Helaas was een 9-7 voorsprong van Elwin niet voldoende om het eerste punt binnen te slepen, waardoor Hilversum op een 1-0 achterstand kwam. Mick kwam vervolgens enigszins onnodig 1-0 achter in games tegen Olaf Stolwijk, maar liet de overwinning nooit in gevaar komen. De 4e game was alleen nog spannend, maar Mick trok deze game ook gedecideerd naar zich toe. Arnoud Meijer mocht vervolgens tegen Vincent Swart aantreden. Vincent wist Arnoud tot zeer lange rally’s te dwingen en maakte amper onnodige fouten. Een 2-0 achterstand wist Arnoud ongedaan te maken, maar hij kwam er niet aan te pas in de 5e game, waardoor er een 2-1 achterstand op het scorebord stond.

Na deze onverwachte achterstand lieten de Hilversummers zien dat zij toch echt het meeste recht op de overwinning hadden. Elwin liet Stolwijk kansloos na een aarzelende begin en gunde Stolwijk geen enkele game. Arnoud verloor de eerste game nog ongelukkig via een netbal tegen Vijverberg, maar kon daarna ook zijn bijdrage aan het team leveren door de volgende drie games te winnen. Mick kwam tegen de goed spelende Swart nog op een 2-1 achterstand, maar liet aan het publiek zien dat er maar één persoon recht had op de overwinning. Met 11-1 en 11-7 wist Mick de overwinning veilig te stellen.

Aangezien het al een klein wonder was dat Arnoud 3 weken na zijn zweepslag weer achter tafel stond, leek het de Hilversummers verstandig dat Elwin en Mick gingen dubbelen. De eerste en vierde game gingen nipt verloren, maar de overige games gingen met duidelijke cijfers naar Elwin en Mick, zodat uiteindelijk een 5-2 overwinning op het scorebord stond. Gezien de moeizame voorbereiding een degelijke overwinning, waar ook het publiek mee kon leven. Volgende week staat de eerste uitwedstrijd tegen SVE uit Utrecht op het programma. Zij verloren de eerste wedstrijd met 7-0 van Tempo Team en zullen er op gebrand zijn nu wel punten te behalen.