Mick de Vette redt de eer voor Hilversum 1

In de tweede thuiswedstrijd van dit seizoen mocht het vlaggenschip het opnemen tegen WELYNQ/TTV Maashorst uit Uden. Voor hen kwamen oud-Hilversummer Nolan Schultz, fulltime tafeltennistrainer Jochem de Hoop en de Spanjaard Juan Pedro Sanchez Terrones. Maashorst is nog volop verwikkeld in de strijd om de play-off, terwijl de Hilversummers zich al hebben neergelegd bij een plaats in de play down.

Elwin kwam niet goed uit de startblokken tegen Sanchez Terrones. Nadat hij de eerste game geen enkel punt had gemaakt, kroop hij direct onder de tafel door. Het publiek kon dit waarderen en gaf Elwin een sportief applaus. In de twee daaropvolgende games kon Elwin hier en daar een paar mooie ballen spelen, maar kans op een game zat er echt niet in. Mick begon zijn eerste partij tegen De Hoop. Mick domineerde de rally en pakte zo de eerste game. De drie daaropvolgende games ging De Hoop beter serveren waardoor het voor Mick lastiger was zich in de rally te spelen. Met duidelijke cijfers verloor Mick zijn wedstrijd. Arnoud mocht het tegen Schultz opnemen en begon sterk. Met enig geluk (een foutservice van Schultz en een netbal) wist Arnoud de eerste game te winnen, waarna ook de tweede game de kant van Arnoud op ging. Het leek een mooie 3-0 overwinning te worden, maar op 8-6 stokte de machine. Door de spanning verkrampte zijn arm waardoor er veel te weinig kwaliteit werd gespeeld en Schultz kon hierdoor vijf punten op rij te maken. De vierde en vijfde game kon Arnoud de spanning niet van zich afspelen waardoor Schultz er met de winst vandoor ging.

Elwin begon na de pauze een stuk scherper dan in zijn eerste wedstrijd. Hij kwam met 8-4 voor, maar De Hoop kwam langszij en pakte de game. Elwin ging weer wat meer tegen zichzelf spelen en werd te passief, wat de ruimte gaf aan De Hoop om met mooie spinballen de overige games te winnen. Arnoud wist het de eerste game Sanchez Terrones nog enigszins lastig te maken, maar kwam vervolgens niet in de buurt van gamewinst. Mick redde gelukkig de eer tegen Schultz. De eerste twee games had hij geen vat op de halflange service van Schultz, maar dankzij goede aanwijzingen van de kant kon Mick zich steeds beter in de rally spelen. De derde game wist Mick op 8-6 twee punten op de service van Schultz te pakken, waarmee hij zich in de wedstrijd speelde. De rally’s ging hij steeds beter domineren en won vervolgens afgetekend. Mick en Elwin hadden zomaar nog een puntje extra aan de score toe kunnen voegen, maar het was (zoals wel vaker dit seizoen) net niet voor de Hilversummers. De tweede game werd wel gewonnen, maar de overige drie games ging met het kleinst mogelijke verschil verloren. Lang konden de Hilversummers niet zitten met de 6-1 nederlaag, aangezien de Hilversumschotel al klaar stond voor zowel de spelers als het aanwezige publiek. De komende twee weken zal er geen competitiewedstrijd zijn, daarna mogen zij in een thuiswedstrijd het opnemen tegen Combilo TOGB. Dit team kennen de Hilversummers goed, aangezien zij vorig seizoen (met alle drie een invalbeurt) al tegen dit team gespeeld hebben. Wellicht vallen er dan net iets meer partijen de juiste kant op.