Mick de Vette ongeslagen tegen VeerhuisWessem/Westa

De eerste thuiswedstrijd van dit seizoen voor Hilversum 1 was tegen VeerhuisWessem/Westa. Onder het toeziend oog van vele toeschouwers vochten Elwin, Mick en Arnoud voor wat ze waard waren. Westa koos voor de Let Arturs Reinholds aangevuld met jongelingen Rutger Carelse en Jelle Moris.

Elwin stond op A, waardoor hij meteen tegen kopman Reinholds moest beginnen. Waar hij de vorige keer kansloos was, zag hij zichzelf nu een stuk kansrijker. Na een onwennige eerste game wist Elwin de tweede game met 11-9 te winnen. Ook de derde game had zomaar naar Elwin kunnen gaan, maar hij kon zijn 7-3 voorsprong niet verzilveren. Uiteindelijk verloor Elwin in vier games en keek Hilversum tegen een 1-0 achterstand aan. Aan Mick de taak om Hilversum weer op gelijke hoogte te brengen. Daarvoor moest hij tegen Carelse, die vorige week nog knap een partij wist te winnen. Na een onnodig verlies in de eerste game, dicteerde Mick het spel in de tweede en derde game. De vierde game ging weer verloren door enkele geluksballen van Carelse, maar in de vijfde game liet Mick zien dat hij duidelijk het beste van het spel had. Door de service van Carelse consequent kort te leggen of te flippen was Mick de bovenliggende partij en zegevierde hij met 11-6 in de vijfde game. Vervolgens kon Arnoud tegen Moris Hilversum naar een voorsprong leiden. Dit leek ook te gaan gebeuren na een 2-0 voorsprong, maar Moris knokte zich terug. Hij begon beter te serveren en Arnoud had steeds meer moeite om deze service goed te retourneren. Moris dwong een vijfde game af en daarin zaten enkele prachtige lange rally’s. Moris kreeg 4 matchpoints, maar deze wist Arnoud allemaal ongedaan te maken. Vervolgens kreeg Arnoud op 13-12 een matchpoint, maar ook deze werd weggepoetst. Uiteindelijk wist Moris zijn vijfde matchpoint te benutten, waardoor Arnoud met lege handen achter bleef.

Na de pauze gingen de partijen een stuk vlotter. Elwin speelde met name tegen zichzelf waardoor hij in drie games onderuit ging tegen Carelse. Mick liet zien waarom hij thuis hoort in de eredivisie. Door slim te spelen en op de juiste momenten aan te zetten wist hij in 3 games ook Moris te pakken, waardoor hij ongeslagen bleef. “In tegenstelling tot vorige week had ik nu veel meer controle over mijn serviceontvangst. Hierdoor kon ik veel dwingender spelen en bepaalde ik wat er gebeurde.” aldus Mick, de matchwinnaar aan Hilversumse zijde. Arnoud had, ondanks gamewinst in de derde game, weinig in te brengen tegen hardhitter Reinholds en verloor dan ook terecht. Ook het dubbel van Arnoud en Mick ging kansloos ten onder na een gewonnen eerste game, waardoor Hilversum zich tevreden moest stellen met 2 punten.

Met een voorlopige zesde plaats in de eredivisie is het nog steeds mogelijk om de landstitel te prolongeren. Na afloop werd er uitgebreid aan de bar geëvalueerd. Niet alleen de wedstrijden, maar ook de teamsokken kwamen ter sprake. Het gerucht gaat dat er in de eerstvolgende wedstrijd nieuwe teamsokken te bewonderen zijn. Wellicht zorgen deze voor wat punten tegen de huidige najaarskampioen Taverzo 1. De verwachting is dat dit een pittige klus zal worden en met elk punt zal het team dan ook blij zijn.