Mick de Vette houdt Hilversum 2 in de kampioensrace

Voor Hilversum 2 stond er een thuiswedstrijd tegen Tempo Team 2 op het programma. Een prachtig affiche omdat beide teams gedeeld tweede stonden met slechts 1 punt achter koploper SKF 1. De toeschouwers die op het duel afgekomen waren werden dan ook direct getrakteerd op een paar prachtige wedstrijden.

Elwin Huiden mocht ditmaal de spits afbijten en kwam tegenover verdediger Marco van Elferen te staan. Elwin begon voortvarend en wist met 11-4 en 11-9 een 2-0 voorsprong te pakken. Van Elferen begon het spel beter te lezen en kwam terug tot 2-2 en werkte daarbij in de vierde game zelfs een matchpoint van Elwin weg. Dit gaf Van Elferen vertrouwen en hij pakte al snel een 7-1 voorsprong in de beslissende game. Elwin veranderde de tactiek, wist zelfs op een 9-8 voorsprong te komen maar kon niet doorstoten, waardoor Van Elferen toch met 11-9 het eerste punt voor zijn team wist te pakken. Vervolgens mocht Arnoud aantreden tegen de Belg Julien Meurant. In een hoogstaande wedstrijd met prachtige rally’s leek Meurant de bovenliggende speler. Op een 2-1 en 8-6 achterstand greep Arnoud naar zijn befaamde forehandservice, waardoor hij toch nog een beslissende vijfde game wist te forceren. De forehandservice leek zijn werk te doen, maar een 5-1 voorsprong verdween na enkele goede spinballen van Meurant. Ook hier kon Arnoud een 9-8 voorsprong niet verzilveren en wederom waren het de mannen van Tempo Team die met 11-9 het punt afsnoepten van Hilversum 2. Gelukkig wist Mick de Vette daarna iets terug te doen. De makkelijk spelende Mick liet zien dat hij vaster was dan John Uyleman, waardoor Mick in drie games de ruststand op 1-2 zette.

Na de pauze mocht Elwin  het opnemen tegen Meurant. Elwin wist de eerste game met 13-11 binnen te slepen, maar daarna was het Meurant die de volgende 2 games pakte. Op vechtlust wist Elwin er een beslissende vijfde game uit te slepen, maar daarna was de koek op. Met 11-4 wist Meurant zijn tweede wedstrijd te winnen. Mick liet daarna zien dat hij momenteel in topvorm verkeert. Met speels gemak gaf Mick een masterclass hoe je tegen een verdediger moet spelen. Mick dicteerde het spel volledig en liet Van Elferen volslagen kansloos. De topvorm is bij Arnoud helaas nog ver te zoeken en dat kwam tot uiting in zijn laatste wedstrijd. Ondanks close games verloor Arnoud met 3-1 tegen een zuinig spelende Uyleman. Gelukkig kon door het dubbel van Mick en Elwin een dikkere nederlaag voorkomen worden. Zij wonnen na een 1-0 achterstand met 3-1, waardoor de eindstand op 3-4 werd gezet. Huiden: “Er had vandaag veel meer in gezeten. We verliezen drie keer in 5 games en winnen onze wedstrijden overtuigend. Wanneer Arnoud en ik weer iets beter in vorm komen, kunnen we in de tweede helft van de competitie hopelijk revanche nemen op Tempo Team 2.”

Doordat koploper SKF met 6-1 verloor van Scylla en Taverzo 2 met 7-0 won van SVE is het ongekend spannend in de 1e divisie. De top 5 staat op 3 punten van elkaar, met Hilversum op een tweede plaats. De top 4 na 7 wedstrijden zal doorspelen voor het kampioenschap, de vraag is nu welk team er af zal vallen. Hilversum 2 speelt aanstaande zaterdag vanwege het NK A in Zwolle geen wedstrijd, maar zal daarna in Leiden het op moeten nemen tegen Scylla.

Stand 1e divisie:

Tempo-Team 2          5 – 25