Komend seizoen Heren team 1 in gewijzigde samenstelling

Een van de doelstellingen in het op de ledenvergadering in april goedgekeurd technisch beleidsplan is om een Heren team 1 te krijgen dat stabiel in de eredivisie kan meedraaien en waarin plaats is voor talentvolle jeugd om zich op dat niveau verder te kunnen ontwikkelen.

Daarom is in de voorbereiding voor de teamopgave voor de komende competitie aan de 4 spelers van team 1 dat nu in de 1e divisie speelt, aangegeven dat we een teammanager zouden gaan aanstellen en dat we ter vervanging van Elwin Huiden, de kopman die in januari plotseling was gestopt, een sterke speler erbij zouden gaan zoeken. Het damesteam en het eerste jeugdteam hebben al langer een teammanager/coach die de zaken rondom het team coördineert en voor het herenteam is toen op de website een advertentie gezet.

In het gesprek met de spelers van team 1 is onder meer aangegeven dat we graag wilden dat alle vier spelers van het team zouden blijven. Het heeft anders uitgepakt. Mark Hankel gaf aan dat hij de voorkeur gaf om bij een andere vereniging te gaan spelen. Mick de Vette en Arnoud Meijer konden zich blijvend niet vinden in de voorgestane aanpassingen in en rondom het team en besloten uiteindelijk om zich niet langer beschikbaar te stellen voor team 1.

Het bestuur bedankt Mark, Mick en Arnoud voor de jaren dat ze het Hilversum-vaandel hoog gehouden hebben en wenst hen veel succes en speelplezier bij hun nieuwe clubs.

Bij de zoektocht naar nieuwe spelers voor het eerste team is gekeken naar een evenwicht binnen het team, met een voorkeur naar Nederlandse spelers of in ieder geval spelers die een band hebben met TTV Hilversum.

Publieksspelers Martin Khatchanov en Lauric Jean maakten deel uit van het team dat met Hilversum landskampioen werd in ’21-’22.  Zij waren aangenaam verrast dat er weer een team kwam waarvan zij deel uit kunnen maken. Daarnaast was ook de destijds 15-jarige, talentvolle Franse speler Adrien Coton, die in het seizoen na het behalen van het landskampioenschap deel uit maakte van het team, meteen bereid om weer te komen.

Deze drie spelers hebben wel meteen gevraagd of Bert Olofsen dan weer teammanager/coach van het eerste team zou willen worden, die daarop ja heeft gezegd.

De laatste nieuwe speler is Roel Bogie. Roel speelde op zijn 12de al voor het eerst eredivisie en werd gezien als het grootste talent van Nederland. Roel had niet lang nodig om te beslissen om ook bij het eerste team te komen. Extra positief daarbij is, dat Roel heeft aangegeven ook een rol als trainer te willen verzorgen. Hij kan zijn internationale ervaring overbrengen op onze jonge, talentvolle spelers en hen helpen een volgende stap te zetten.

De nieuwe spelers krijgen ook een rol in het begeleiden van onze jonge spelers, niet in het minst Teun Salentijn, die aan de zijde van deze gerenommeerde spelers een volgende stap kan zetten in zijn ontwikkeling. Ook andere talentvolle jonge spelers zullen op sleeptouw genomen worden door de aanwinsten.

Met zoveel internationaal ervaren spelers in het nieuwe team beloven de komende competities weer veel kijkplezier te brengen voor het publiek.

Pieter Salentijn, bestuurslid Seniorensport