Hilversums damesteam raakt twee speelsters kwijt

Door de tweede golf van coronazieken en de daarbij behorende maatregelen om het virus in te dammen zijn het voor iedereen moeilijke tijden, zeker voor sporters die opnieuw hun competitie noodgedwongen moesten afbreken. Voor de dames van TTV Hilversum kwamen daar nog eens twee forse tegenvallers bij.

Allereerst liet Chanèl Verschoor weten dat zij m.i.v. 1 januari verder gaat uitkomen voor Taveba, de vereniging waar zij ook haar roots heeft en nog steeds een aantal keren per week traint en training geeft. Chanèl gaat samen met twee spelers met wie zij op de club is opgegroeid, uitkomen bij de senioren heren. Zonder haar inbreng kan er geen team gevormd worden voor deze twee jongelingen en o.a. dus uit loyaliteit naar haar vrienden en de club maakt zij de overstap. Een andere reden is, dat Chanèl graag ook bij Hilversum zou willen trainen, maar dat dit niet lukt vanwege school en stage.

Maar dat was nog niet alles. Een paar dagen later liet Sanne Briefjes weten haar batje per 1 januari aan de wilgen te hangen. Het spelen van wedstrijden leverde haar door de jaren heen steeds meer spanning op, op het laatst zoveel dat zij ging opzien tegen de zaterdagen. Tafeltennis leverde haar niet het plezier op dat het zou moeten geven en zelfs trainen begon tegen te staan.

Coach Lex Bruijn over het ‘verlies’ van beide meiden: “Ik wist natuurlijk al wat er speelde. Met beide meiden zijn langdurige gesprekken gevoerd, waarin ik vooral geluisterd heb en begrip heb opgebracht voor hun standpunten. Geen moment is het in mijn hoofd opgekomen om het tweetal op andere gedachten te brengen. Zij hebben allebei hun besluit goed overdacht en zijn daarbij niet over één nacht ijs gegaan. Natuurlijk betreur ik het zeer, want dit betekent voor het team een forse aderlating. Niet alleen qua sterkte, maar het zijn ook twee meiden die veel spirit en gezelligheid met zich meebrengen en mede het team dragen”.

Op de vraag ‘En nu dan’ zegt coach Bruijn: “We hebben zeker nog een prima team met in elk geval Angelique van den Bosch en Aniek Jansen (Neha Gupta beraadt zich ook nog op haar tafeltennistoekomst i.v.m. haar zware studie). Dit twee- of drietal kan aangevuld worden met één van de overige teamleden: Rosa Bosselaar, Iris de Bie, Anne Hoogeveen en Niral Gupta.

Maar omdat deze meiden ook allemaal nog bij de jeugd uitkomen, zijn we toch op zoek naar aanvulling. Daarvoor heb ik al contact gezocht met een paar mogelijke aanwinsten, maar daar kan voorlopig nog niets over gezegd worden. Onze doelstelling blijft in elk geval overeind.  Een team te zijn voor ambitieuze meiden die nog bij de jeugd spelen of net senior zijn geworden, maar die (nog) niet in staat zijn de sprong naar de absolute top te maken. Wij bieden ze een mooi podium om zich verder te ontwikkelen door uitstekende trainingsfaciliteiten, goede begeleiding gedurende het wedstrijdseizoen en zeker zo belangrijk een goede teamsfeer waardoor elke zaterdag een feestje is.

Wij willen op korte termijn uitgroeien tot een stabiel 1e divisieteam en dat is al lastig genoeg, want als de plannen van de bond doorgaan en de eredivisie wordt teruggebracht tot 6 teams, betekent dat een aanzienlijke versterking voor de 1e divisie. Een mooie klasse om ervaring op te doen en beter te worden. Natuurlijk kunnen speelsters die zich herkennen in het profiel (jong en ambitieus) en graag een volgende stap willen zetten contact met mij opnemen. Stuur dan een mailtje naar lexbruijn@live.com en we gaan met elkaar in gesprek”.