Hilversum 2 blijft op kampioenskoers na overwinning op Scyedam

Hilversum-2-Arnoud-Elwin-Mick

Na 3 wedstrijden in de competitie is Hilversum 2 nog altijd ongeslagen. Ook tegen Scyedam, waar vorig seizoen nog 6-4 van werd verloren, kwam de overwinning geen moment in gevaar.

Arnoud mocht ditmaal het spits afbijten tegen Nermin Smajic. In een eenzijdige partij was Smajic geen schim van eerdere ontmoetingen. Arnoud speelde solide (met het batje dat vorige week nog werd afgekeurd) en kwam niet in de problemen, waardoor een 3-0 overwinning snel op het scorebord stond. Mick kende wat aanloopproblemen. Vlak voor de wedstrijd tegen Thomas Baart scheurde hij uit zijn onderbroek. Een snelle onderbroekwissel gaf Mick de mentale voorsprong om de eerste game te pakken, maar daarna wist de slim serverende Baart wel raad met Mick zijn spel. In 4 snelle games was de overwinning terecht voor Baart, waardoor Mick zijn 100%-status verloor. Elwin speelde tegen Jeroen Bastiaansen een te hoog tempo voor zijn tegenstander, waardoor hij in 3 games snel afrekende met Bastiaansen. Na amper een uur spelen werd er met een 2-1 voorsprong gerust.

Na de pauze won ook Mick afgetekend van Smajic (11-5, 11-5, 11-6). Ook Arnoud kwam niet in de problemen tegen Bastiaansen en won met 3-0. Even leek het er op dat de wedstrijd binnen 2 uren gespeeld zou zijn, maar daar dachten Elwin en Baart anders over. In een gelijk opgaande strijd wist Elwin op een 1-1 stand de derde game nipt te pakken, maar Baart dwong een vijfde game af. Hierin pakte Baart een 9-5 voorsprong, maar Elwin knokte zich terug tot 9-9. Even leek het er op alsof Elwin weer een Houdini-act tevoorschijn kon toveren, maar door 2 relatief eenvoudige missers verloor hij met 11-9. Ook het dubbel was een ware thriller. Na 4 zeer close games (13-11, 11-13, 9-11, 11-8) leek het in de vijfde game mis te gaan. Elwin en Mick kwamen bij de wissel 5-2 achter, maar lieten zien over mentale veerkracht te beschikken. Met 11-8 wisten zij het koppel Smajic/Baart te verschalken waardoor er een 5-2 overwinning op het scorebord stond. Met 17 punten uit 3 wedstrijden staat Hilversum eerste in de stand met 2 punten voorsprong op  concurrent SKF. De overwinning werd traditioneel gevierd in de McDonalds waar Elwin een Half Pounder bestelde en Mick en Arnoud genoten van hun Crispy Chicken Honey Mustard. Er werd alvast vooruit gekeken naar volgende week waar de thuiswedstrijd tegen Taverzo op het programma staat. De vaste supporters kijken nu al uit naar de wedstrijd tussen Elwin en zijn broer Arjan die bij Taverzo speelt. Bij een mooie overwinning zetten de heren van Hilversum 2 een goede stap richting de eredivisie.