Hilversum 2 ongeschonden aan kop na 5-5 tegen FVT

Hilversum 2 heeft na het gelijkspel bij FVT een uitstekend uitzicht op het kampioenschap in de tweede divisie. Derdedivisionist Hilversum 3 versloeg Treffers R met 8-2 en houdt eveneens de kop. Hilversum 3 bleef in Limburg overeind tegen Kluis dankzij invaller Donald Hessing.

Tweede divisie: FVT 2 – Hilversum 2:  5-5
Wilfred Schipper 2, Arnoud Meijer 0 en Jelle Goossens 3.

Tegen FVT, op volle oorlogssterkte, was een gelijkspel een goed afspiegeling van de krachtsverhoudingen, al deden zij zichzelf op enkele momenten tekort. Wilfred speelde tegen trainingsmaatje Ronald Vijverberg een prima wedstrijd, waarbij de goede keuzes werden gemaakt. In Hilversum bleek Ronald een maatje te groot, maar Wilfred was in Rotterdam de betere: 0-1. Toen Arnoud vervolgens diep in de vijfde game twee matchpoints kreeg tegen kopman Mitchell Alsemgeest, leek er voor Hilversum weinig aan de hand. Mitchell rechtte zijn rug en won toch. Toen Jelle vervolgens op 1-1 een 8-1 achterstand goedmaakte tegen Vernon Pieternella en de vierde game makkelijk naar zich toe trok, stonden de mannen weer op voorsprong. De dubbel werd voor het eerst dit seizoen verloren, waardoor er een 2-2 tussenstand op het scorebord verscheen.

Mitchell denderde na het dubbel over Wilfred heen en zette FVT voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong. Jelle kreeg zijn revanche voor zijn, tot dan toe, enige verliespartij in de competitie. Tegen Ronald werd na een verloren eerste game geconcentreerd gespeeld en kwam de overwinning niet in gevaar. Arnoud leek zichzelf ook te revancheren voor de nederlaag tegen Vernon in Hilversum maar een ruime voorsprong in de vierde game was niet aan hem besteed. In de vijfde game ging Vernon beter spelen en pakte ook hij zijn eerste punt: 4-3 voor FVT.

De strijd tussen de kopmannen Jelle en Mitchell werd na vijf games beslist in het voordeel van de Hilversummer. Het bekende serveerwerk van Mitchell deed Jelle doen twijfelen, maar op de beslissende momenten kwam zijn backhand topspin goed door. In de rally was Jelle sterker en dat betaalde zich uit: 4-4. Voor Wilfred het moment om zijn beste spel te laten zien. Vernon won de eerste game, maar met 4, 7 en 6 werd de sympathieke Rotterdammer naar de kant gestuurd. Arnoud beleefde duidelijk een mindere dag en moest na drie games ook Ronald feliciteren.

Het gelijkspel betekent dat Hilversum nog steeds ongeslagen is, maar voor het eerst niet tot winst kwam. De mannen van Hilversum 2 zijn met nog vier wedstrijden te spelen nagenoeg niet meer in te halen. Een voorsprong van 14 punten op de nummer 2 en 18 punten op de nummer 5 zijn zeer comfortabel. Volgende week komt Smash uit Monster op bezoek, die de laatste weken uit geslagen positie terug is gekomen en nog volop meedoet voor lijfsbehoud. Ook dan zal Hilversum zijn beste spel moeten laten zien om tot een overwinning te komen.

Tweede divisie: Kluis – Hilversum 3 5-5
Wouter Schoeber 2, Donald  Hessing (invaller) 2, Lars Adema 1

De heren van Hilversum 3 hebben wederom goede zaken gedaan in hun strijd om lijfsbehoud in de tweede divisie. De start in Geleen tegen Kluis was voortvarend. Lars won zijn eerste partij van invaller Sander Geldermans en Wouter won zijn partij van Tim van den Oord. De verrassing van de dag kwam meteen al in de derde partij. Donald won van kopman Michel Sijstermans, waardoor Hilversum op een comfortabele 3-0 voorsprong kwam. Het dubbel blijft een zorgenkindje van het derde team. Ook in de zesde wedstrijd van het seizoen kon de dubbel niet in winst omgezet worden. Lars kwam duidelijk te kort tegen een weergaloos spelende Sijstermans en ook de laatste partij van Lars ging verloren tegen een slim spelende Van den Oord. Wouter wist nog wel een partij in winst om te zetten tegen Geldermans, maar kwam te kort tegen Sijstermans. Ook Donald wist van Geldermans te winnen en mag met twee overwinningen terug kijken op een goede invalbeurt. Onder het genot van een drankje en de borrelnoten kon team 3 tevreden terugkijken op deze 5-5. Volgende week komt Red Stars uit Venray op bezoek bij Hilversum, waarbij het doel is om weer enkele punten binnen te halen.

Derde divisie: Treffers (r) 1 – Hilversum 4  2-8
Wouter van de Mark 3, Raymond van Putten 3, Rene van de Velde 1

Het vierde is nog steeds in een verhitte strijd om het kampioenschap in de derde divisie waarbij concurrenten HTC en Scylla maar niet van wijken willen weten. Deze week stond de lastige uitwedstrijd tegen de Treffers uit Roelofarendsveen op het programma. Dit sympathieke team waar thuis nog geflatteerd met 10-0 van werd gewonnen zal zeker revanche willen nemen voor deze smadelijke nederlaag. Om 17.00 uur kwamen het trio Van de Velde, Van Putten en Van de Mark binnen en was er meteen een opsteker. De kopman van de Treffers had zich zelf een vrije dag gegeven.  Echter de vervanger Martijn van Dijk was niet veel slechter en dat merkte René direct door een kansloze nederlaag.

De enige echt spannende partij van de dag was het dubbel. Deze werd uiteindelijk met 13-11 in de vijfde gewonnen door voornamelijk enkele weergaloze ballen van Wouter. Wouter was overigens de hele dag superieur en heeft ongetwijfeld weer vele fans gewonnen in Roelofarendsveen met zijn creatieve spel en onmogelijke ballen. Raymond was vooral degelijk vandaag en scoorde een solide hattrick zonder veel franje. Van de Velde die de hele competitie op dreef is had vandaag een mindere dag en won er 1. Wel moet gezegd worden dat de tegenstanders aanzienlijk sterker speelden dan de heenwedstrijd.

Na afloop werd er nog gezellig nagebabbeld met de nodige drankjes en tosti’s ( gerucht gaat dat er twee hele broden door zijn gegaan en vliegende tosti’s zijn gespot). Volgende week wacht de kampioenswedstrijd tegen HTC.  Na de 8-2 nederlaag tegen dit team vorige keer zal er nu uit een ander vaatje getapt moeten worden om de kansen levendig te houden.

Dames 1 speelde vorige week al.