Hilversum 1 strijdend ten onder tegen Van Wijnen/Smash ‘70

Het vernieuwde Hilversum 1 mocht de eerste competitiewedstrijd naar Hattem toe om het tegen Van Wijnen/Smash ’70 op te nemen. Het 7-mansteam van Smash koos er voor om oud-paralympisch kampioen Gerben Last, oud-Nederlands Kampioen Casper ter Lüün en Nederlands Kampioen B-licenties Jelle Bosman op te stellen.

Elwin mocht beginnen tegen Last. Elwin pakte de eerste game door zijn zijspin-blokballen, maar kon dit in de twee daaropvolgende games niet doorzetten. Elwin rechtte zijn rug, pakte de vierde game met 11-6 en het kwam aan op de vijfde game. Uiteindelijk was het Last die beter serveerde en de service ontving, waardoor Elwin met 11-7 zijn eerste wedstrijd verloor. Arnoud kwam in de tweede partij tegenover Ter Lüün. De eerste game was duidelijk weer even wennen en ging vrij snel verloren. Daarna leek de partij de kant van Arnoud op te kantelen door een gewonnen tweede game en een 8-4 voorsprong in de derde game. Ter Lüün dacht hier anders over en met 7 kanonskogels wist hij 7 punten op rij te pakken en daarmee een 2-1 voorsprong. De vierde game gaf wederom een mooie voorsprong voor Arnoud (8-5), dit werd wederom 8-8 maar nu kon Arnoud de game wel verzilveren. In de vijfde game ging het lang gelijk op maar na een slimme time-out van de Hilversumkant op 7-8 achter, wist Arnoud met goed verdedigend spel 11-9 te winnen. Mick had in zijn eerste partij weinig vat op de sterk serverende Bosman, waardoor hij maar moeilijk in de rally kon komen. Met drie maal 11-7 voor Bosman werd de ruststand op 2-1 voor de thuisploeg gezet.

Na de pauze liet Last nogmaals zien graag tegen verdedigers te spelen. Arnoud kon de eerste game nog goed bijblijven, maar had in de tweede en derde game geen kans. In de vijfde wedstrijd van de dag wist Elwin de service van Bosman goed weg te leggen en kwam zelf goed door met zijn spinballen. Hiermee kwam hij op een 2-1 voorsprong, tot grote frustratie van Bosman. De vierde game ging (te) snel naar Bosman, doordat Elwin te passief en angstig ging spelen. Elwin kon het tij niet snel genoeg keren en verloor de vijfde game nog sneller dan de vierde game. Helaas voor Elwin vallen de vijfde games (net als vorig seizoen) steeds de verkeerde kant op, maar daar zal dit seizoen ongetwijfeld verandering in komen. Mick mocht zijn tweede enkelspel tegen Ter Lüün en kwam enkele malen goed door. Desondanks gingen de eerste twee games met een klein verschil de kant van Ter Lüün op, waarna het verzet van Mick in de derde game was gebroken.

Doordat ook het dubbelspel tegen Martijn de Vries en Jelle Bosman (tweede plaats NK A) verloren ging, stond er een 6-1 eindstand voor Smash ’70 op het bord. Vooraf wisten de mannen dat het een pittig seizoen zou gaan worden. Echter zullen zij elke week er voor strijden om hun huid zo duur mogelijk te verkopen. Volgende week staat de eerste thuiswedstrijd gepland tegen VeerhuisWessem/Westa, waarbij het goed mogelijk is enkele punten te pakken. Daarbij dient gezegd te worden dat het wel zeer afhankelijk is welke van de 7 spelers er opgesteld zullen worden bij Westa. De wedstrijd begint zoals gebruikelijk om 16:00 uur.