Hilversum 1 in spektakelstuk niet langs Klimaatgroep Stars

Om half 10 vertrokken Arnoud en Elwin richting Hoevelaken om Mick op te pikken. Een verre uitwedstrijd naar Middelstum stond op het programma. Voor de Hilversummers stond er niets meer op het spel, Klimaatgroep Stars speelde nog voor plaats 5. Na een autorit van 2,5 uur kwam het trio aan in Middelstum waar de Zweed Casper Strindberg al met Nederlands kampioene Shuohan Men aan het inspelen was. Colin Rengers completeerde het trio.

Nadat het meegereisde supporterstrio Toni van de Wiel en Janneke en Johan Mulder ook in de zaal waren aangekomen, zagen zij direct een mooie partij tussen Elwin en Men. Elwin kwam goed uit de startblokken en dit resulteerde direct in gamewinst. Men begon wat beter te serveren waar Elwin zichtbaar moeite mee had, wat resulteerde in verlies in de tweede game. Ook de derde en vierde game werden eerlijk verdeeld, waardoor de vijfde game direct beslissing moest brengen. Elwin begon uitstekend aan deze game en domineerde de rally’s. Op 10-5 kreeg hij zijn eerste matchpoint, maar met een wilde slag ging deze verloren. Al snel werd er een time-out genomen om weer tot rust te komen. Dit hielp helaas niet, de spanning om weer een potje te kunnen winnen werd Elwin te veel. Alle 5 matchpoints werden weggewerkt door Men. Op 11-10 kreeg Elwin zelfs zijn zesde matchpoint, maar ook deze wist Men vakkundig weg te werken. Zij sloeg op haar eerste matchpoint wel toe en daardoor kwam Klimaatgroep Stars op een 1-0 voorsprong.

Mick mocht vervolgens tegen Rengers aantreden. Rengers won de eerste game door een sterke start, maar Mick kwam langszij doordat hij steeds meer druk kon zetten met zijn flip. De derde en vierde game werden net als in de wedstrijd ervoor eerlijk verdeeld, waardoor er wederom een vijfde game gespeeld moest worden. Ondanks enkele geluksballen van Rengers in het begin van de game, wist Mick goed bij te blijven en zelfs zijn eerste matchpoint te creëren op 10-7. Rengers wist met een prachtige bal deze weg te werken en toen op 10-9 Mick een hoge bal miste, leek het er even op dat het scenario van de wedstrijd ervoor zich ging herhalen. Rengers kwam op 11-10 maar Mick wist met een blokbal vanuit zijn broekzak het matchpoint weg te werken. Op 12-11 voor Mick miste Mick weer een relatief eenvoudige bal, waardoor ook het vierde matchpoint niet raak was. Op 13-12 in het voordeel van Mick serveerde Rengers fout, waardoor Mick toch nog de gelijkmaker op het scorebord kon neerzetten. Arnoud had vervolgens geen enkele kans tegen de uitmuntend serverende Strindberg en stond na 3 games weer snel aan de kant.

Na de pauze leek Mick op weg naar zijn tweede dagzege, maar een 1-0 voorsprong tegen Men verdween als sneeuw voor de zon. Men bleek te vast in de rally en dwong Mick tot fouten, waardoor Mick in 4 games ten onder ging. Elwin, die deze dag in maar liefst 9 van de 12 provincies is geweest, werd vervolgens net als Arnoud de eerste game volledig weggeserveerd door Strindberg, maar kreeg langzaam aan steeds beter vat op deze service. Hierdoor wist hij de tweede en de vierde game te winnen. Strindberg schrok toch van de beslissende vijfde game en schakelde een tandje bij. Dit werd Elwin net iets te machtig, waardoor ook deze wedstrijd in 5 games verloren ging. Arnoud probeerde bij zijn oude club het publiek nog te vermaken tegen Rengers, wat ook zeker lukte. Gamewinst zat er geen moment in, maar dat mocht de pret niet drukken.

Het ongeslagen dubbel in de eredivisie van Arnoud en Elwin mocht proberen in de laatste wedstrijd van de dag nog een tweede puntje binnen halen. Even leek het er op dat dit ook ging gebeuren, want Strindberg en Rengers wisten lang geen raad met de onorthodox dubbelende Hilversummers. De 2-0 voorsprong voor Arnoud en Elwin kon helaas niet verzilverd worden, waardoor voor de derde keer een vijfde game verloren werd. Door deze 6-1 nederlaag moeten Elwin, Mick en Arnoud volgende week zondag wederom naar Middelstum toe. In deze play-downwedstrijd kan lijfsbehoud veilig gesteld worden. Met iets meer geluk kan er absoluut gewonnen worden en dan zijn de Hilversummers verzekerd van nog een half jaar eredivisie. Bij verlies zullen zij een week later op herkansing mogen tegen de verliezer van Westa en Taverzo 2.