Herstart van eredivisie, Hilversum wacht af

Enigszins onverwacht kwam deze week de mededeling dat per 17 december de topcompetities weer mogen worden hervat. Dat zou betekenen dat het eerste herenteam van Hilversum binnen afzienbare termijn weer wedstrijden gaat spelen in de de eredivisie.

Wanneer en onder welke voorwaarden de herstart van de eredivisie kan plaatsvinden, is nog niet bekend. Naar verwachting zal de NTTB de verenigingen hierover binnenkort informeren. Van de selectie van heren 1 zijn volgens trainer/coach Bert Olofsen alle Nederlandse en Belgische spelers beschikbaar. De inzetbaarheid van de Egyptenaar Khalid Assar is nog onzekerheid. Hilversum maakt nog kans op plaatsing voor de play-offs. Hilversum treft heeft in de resterende duels op papier zwakkere tegenstanders.

,,Het is belangrijk dat de topsportcompetities, zonder publiek natuurlijk, weer voorzichtig van start kunnen. Dat houdt de belangstelling voor de sport levend. Bovendien kunnen onze topsporters zich zo beter op internationale evenementen voorbereiden”, zegt Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF