Heren 3 stevent af op titel na 7-3 zege op Assen

Voor het 3e team kwam het feest na afloop iets te vroeg om het als kampioensfeest de geschiedenis in te laten gaan. Toch kan de champagne alvast koud gezet worden.

Dames 1 is vrijwel zeker van handhaving in de eerste divisie.

Heren derde divisie: Hilversum 3 – Assen 1: 7-3
Persoonlijke resultaten: René Arbon 2, Raymond van Putten 3, René van der Velde 2, dubbel 0

De vraag is natuurlijk of de “Hilversum bus” al ingezet gaat worden voor de eerstvolgende wedstrijd tegen het Almelose Blauw-wit. Dat Assen nog geloof hechtte aan een goed resultaat, bleek wel uit de meegereisde supporters. Het leek ook de goede kant op te gaan voor de noorderlingen door de nipte overwinning van Peter Zwama op René Arbon in de eerste wedstrijd. Een voorsprong in sets (2-0) en een ruime marge van 9-4 in de 5 game bleek helaas niet genoeg voor Arbon. De uitstekend spelende Zwama wist de eerste partij naar zich toe te trekken met 13-11. Raymond van Putten trok de stand weer gelijk, waarna de andere René een knappe overwinning behaalde op Harkink. Dat Julius niet het niveau van de vorige ontmoeting kon evenaren (hattrick), bleek ook uit zijn overige wedstrijden.

Het dubbel ging net als de vorige keer naar de bezoekers. De sleutelwedstrijd was het duel van Zwama tegen Van Putten. In de 4e game zag het erna uit dat Assen opnieuw een voorsprong zou nemen. Op een 7-4 achterstand kwam de passie en werklust bij Van Putten volledig terug, waarna Raymond geen punt meer verloor (11-7). In de 5e werd de trend doorgezet en stond binnen no-time een 7-1 voorsprong op de borden (11-7).

Rene Arbon herstelde zich goed door als enige speler van de avond een winstpartij te spelen in 3 games (Harkink). Van der Velde won met 11-3 in de 5e van Visser, waarna Van Putten het aantal verliespartijen van Harkink van de gehele competitie verdubbelde naar 6 stuks. Met een 6-2 voorsprong was het doel van deze avond bereikt. Zwama wist zijn tweede overwinning van de avond te behalen tegen René van der Velde. Rients Visser beperkte zich in de laatste wedstrijd tot verdedigen. Zijn aanvallende forehand kon als gevolg van de opspelende Hernia niet meer goed in stelling worden gebracht. Hij maakte het Arbon overigens zeer lastig mee. Met 11-9 winst in de 5e werd hierdoor de marge in de competitie vergroot tot 8 punten. Volgende week zal de Hans den Blanken weer van de partij zijn. Nog amper hersteld van een ziekte, toonde hij aan dat de weggevallen kilootjes er niet toe hebben geleid dat hij zijn vorm kwijt is, getuige zijn winstpartij in het tweede.

Dames eerste divisie: Hilversum 1 – US 1 1: 5-5
Persoonlijke resultaten: Guusje Hendriks 3, Elisa Stuveling 2, Kelly Leideritz 0, dubbel 0
De dames van Hilversum boekten een gelijkspel tegen US Amsterdam, dat aan kop stond in de eerste divisie. Guusje won al haar partijen. Elisa Stuveling won van Imke Martens en Moyoa Schutte en Kelly Leideritz kwam niet tot winst. Met een voorsprong van 12 punten op de nummer vijf is Hilversum hiermee zo goed als save voor handhaving in de eerste divisie.