HEREN 1 NAAR HALVE FINALE PLAY OFFS!

Super Saturday 158

De heren maakte afgelopen zondag het onmogelijke mogelijk door Westa in Wessem met 4-1 te verslaan. Door de 4-2 thuisnederlaag leken de kansen om door te dringen tot de halve finale minimaal, maar na 5 wedstrijden stond er een 4-1 overwinning op de scoreborden.

Hilversum kwam achter door een overwinning in vier games van Cosmin Stan op Merijn. Nathan won daarna, na 2-1 achter, in vijf games van Boris de Vries. Toen ook Tycho boven zichzelf uitsteeg en Martijn de Vries met 3-1 versloeg, stond Hilversum opeens voor. De schrik kwam er pas goed in toen Nathan eenvoudig van Cosmin won en de wedstrijd tussen Merijn en Martijn de beslissing moest gaan uitmaken. Merijn speelde sterk, hield zijn zenuwen in bedwang en liet Westa teleurgesteld achter. Hilversum bereikt hiermee voor het eerste in de historie de halve finale van de play offs en doet nog altijd mee om het landskampioenschap; een ongekende prestatie van de mannen!

Tegenstander in de halve finale is landskampioen en bekerhouder Enjoy & Deploy Taverzo uit Zoetermeer. De gedoodverfde kampioen lijkt niet te kloppen, maar de heren hebben al meerdere malen aangetoond dat zij enorm kunnen verrassen. Zodra bekend is wanneer de wedstrijden zullen worden gespeeld, wordt dit zo snel mogelijk gedeeld.