Heren 1 maakt zich op voor play-offs na verlies tegen Scyedam

Heren 1 heeft zondag de reguliere competitie in de eredivisie afgesloten met een 4-2 nederlaag tegen Scyedam. Hilversum is hierdoor als vijfde geeindigd en moet het nu opnemen tegen Westa. Inzet is de plaatsing voor de halve finale van het Nederlands kampioenschap voor clubteams. Nathan van der Lee, die dit seizoen goed presteert, versloeg in het duel met Scyedam verrassend voormalig Nederlands kampioen Michel de Boer, maar verloor van jongeling Jochem de Hoop. Het tweede punt van Hilversum kwam op naam van Merijn de Bruin door winst op Nermin Smajic. Tycho Dekkers kwam niet tot scoren. Deze week moet duidelijk worden wanneer, waar en hoe laat de wedstrijden tussen Hilversum en Westa worden gespeeld. Vast staat in geval wel dat de finale van de play-offs om de landstitel op zondag 18 mei in Hilversum wordt gehouden.

Dames

Dames 1 had zaterdag weinig plezier van de verre reis naar Heerlen. Het verloor met maximale cijfers van koploper Fürst/Lybrae. Guusje Hendriks en ook Kelly Leideritz verloren beiden een partij in vijven, de overige partijen gingen met 3-0 verloren. Desondanks heeft Hilversum nog goede kans op handhaving in de eredivisie. Mocht Hilversum derde worden in de eredivisie B (teams 7 t/m 12), dan moet het een promotie/degradatiewedstrijd spelen tegen de verliezend finalist van de eerste divisie.